Inlägg från: Anonym (vegetarisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vegetarisk)

Djurvänligt med mera vegetariskt på julbordet

Jag tycker inte att julmaten är särskilt spännande som vegetarian. Det är en uppoffring jag tycker är värd att göra, men eftersom det bara är jag i släkten som är vegetarian och jag inte är så särdeles intresserad av att laga mat mest till mig själv blir det inte så rolig mat. Vegetariska köttbullar ersätter köttet, julskinkan bryr jag mig inte om att ersätta för alternativen jag smakat har varit så äckliga. I stället brukar jag göra någon god västerbottenpaj och lite sånt. Tur man inte är vegan...

• Anonym (vegetarisk)
    Anonym (Veg) skrev 2024-12-14 12:39:38 följande:
    Varför bara ersätta med ett sämre alternativ? Gör en helt annan rätt istället. Vegetariska köttbullar är sällan gott. Jag har en del recept om du vill ha
    För att det är lätt och för att jag inte orkar laga flera olika rätter själv. Det är som sagt bara jag som vill äta vegetariskt, så om jag ska ha flera olika vegetariska rätter får jag ju göra dem själv vilket jag alltså inte vill lägga tid och energi på.
  • Anonym (vegetarisk)
    Anonym (Djurvän) skrev 2024-12-14 12:44:10 följande:
    Jag har kört med vegansk "julskinka"  på rökt tofu, tex alspånsrökt med en röra med senap, socker, vegansk "grädde"o  ströbröd utbredd runt tofun,- klar på 20 minuter. Jag tyckte det var gott o recept finns på nätet.. (Även vegansk rödbetssallad finns förresten. En hel del finns. Glad)
    Tack, men jag har smakat något sådant någon gång och tyckte inte det passade för mig. :) Rödbetssallad kan jag äta så det är ju bra!
Svar på tråden Djurvänligt med mera vegetariskt på julbordet