Djurvänligt med mera vegetariskt på julbordet
Tipsar om vegetarisk Jansson. Blir jättegod med soltorkade tomater och oliver, då får man den där lite syrliga umamismaken också.
Tipsar om vegetarisk Jansson. Blir jättegod med soltorkade tomater och oliver, då får man den där lite syrliga umamismaken också.
Vad tycker du TS om labbodlat kött? Själv tycker jag det är en bra ide som borde drivas vidare.
Det är en intressant idé och OM man inte behöver föda upp och döda några dur för att få fram näringsmediet till odlingen ser jag positivt då på sån forskning.
De 2 sakerna tror jag kan vara ett +. Dock tror jag att jag hörd/läste någonstans att man kan använda komponenter från kalvblod (och då "faller " det i mina ögon, som icke vegetariskt, men om man har vegetabiliskt näringsmedium är jag för sån forskning och framtida producerande.)
Dock är ju detta mycket likt produkter från faktiska djur, och kan tänkas ha liknande fysiologiska effekter, Och jag tycker mig ha upplevt ett bättre blodflöde i den perioden jag blev vegan, och undrar om jag hade gjort det om jag ätit mycket av odlat kött.
Det finns en studie om vöxter där man har undersökt om grönsaker märker/förstår om de håller på att bli uppätna. Och gissa vad? En grönsak verkar uppfatta att den håller på att bli mat.
Jag har inte läst hela studien än men om det stämmer då känner växter och då är de lina levande som kossan som veganer vägrar att äta för att man anser sig vara en djurvän. Om grönsaker känner då lever de men anses mindre värda än djur?