Djurvänligt med mera vegetariskt på julbordet
Tipsar om vegetarisk Jansson. Blir jättegod med soltorkade tomater och oliver, då får man den där lite syrliga umamismaken också.
Tipsar om vegetarisk Jansson. Blir jättegod med soltorkade tomater och oliver, då får man den där lite syrliga umamismaken också.
Det finns gott om kvinnor och män som inte har järnbrist och som är vegetarianer eller veganer.
Man kan inte leva enbart på måltider med sojafärs och quorn. "Knepet" är nog snarare att ha en mycket varierad kost och få i sig olika näringsämnen från olika livsmedel
Alla kan vara överkänsliga mot några saker. Själv har jag aldrig fått något sådant av quorn - men jag äter det dock sällan. Inte alls softa.
Det måste vara tillåtet att diskutera en etisk fråga utan att det kallas för det värdeladdade ordet "moralpredikande"/ även då man inte har den åsikt du stöder. Anser du allt framförande av synpunkter i en etisk debattfråga som du inte delar för "moralpredikande"? Dessutom är det 100% frivilligt att ta del just av mina ord,
Kvinnor? Jag skiljer inte på kvinnor och män här.
För min del är det bla pga kärlek jag har till djur och den glädje i hjärtat jag nu har i förhållande till dem på ett sätt jag inte hade på den tiden jag själv var storkonsument, till och med frossare, av animalier. När jag ser tillbaka på den jag var då skulle jag inte exakt säga att mitt dåtida jag var en verklig djurvän.
Orden "matdjur" och "slumpmässiga" är dina värdeladdade ord som du använder för att "förminska" djur.. Dessa djur ser ju sig inte själva som vad du kallar "matdjur" och då kan ju kanske någon lika gärna se mig eller dig som "slumpmässig". Någon som hypotetiskt ville äta dig skulle kunna kalla dig ett "matdjur".
Jag strävar inte efter det så kallade "naturliga" som självändamål.
Det har inte ett dyft med någon Disney att göra. Jag ser inte ens på sådana filmer.
Själv har jag inga problem med detta, det finns så gott som obegränsat med vildsvin (och hjort) där vi bor. Vildsvinsskinka smakar alldeles förträffligt. Det kött vi ibland köper kommer från gårdsslakterier.
Bra även ur ett preppingperspektiv med att kunna jaga själv. Frysen alltid full med mat.
Du kände tydligen ett behov av att avfärda min Chang Frick fråga. Det berättar mer för mig än om du skulle välja att ignorera den.
"Chang Frick" är väl inte en jägare som är uppskattad av riktiga jägare förresten. (Sorry)