• Anonym (Ensam)

Fler som har en respektive som sitter inne?

Hej!
    Min man sitter just nu häktad och väntar på rättegång.. Han kommer sannolikt dömas till ett flerårigt fängelsestraff. 

Vi väntar barn ihop och han är mitt livs kärlek och jag kommer utan tvekan vänta på honom och finnas där för honom under hela den här processen (åren) 

Finns det någon mer här som har en respektive som sitter inne? 
    jag är helt lamslagen och känner mig så fruktansvärt ensa. Har inte många vänner och ingen familj heller. Han har varit centrum av mitt liv.. Behöver någon att prata med som varit i likande sits?

mvh 

• Svar på tråden Fler som har en respektive som sitter inne?
  • Anonym

Kontakta vårdcentralen och försök få en samtalskontakt.
    Du behöver professionellt stöd

• målvakten

Nu vet jag inte vart i landet du finns men det finns en verksamhet som heter solrosen som just har hand om anhöriga till dom som sitter i fängelse eller är frihetsberövade.   De håller till i Göteborg, jag vet tyvärr inte om de finns på flera ställen.    

Där ska du kunna få den hjälp och stöd du behöver.

raddningsmissionen.se/solrosen

If I offended you, you needed it.
  • Studentpappa

Är han yrkeskriminell så lär du och barnet bli van att han är mer på kåken än hemma. För barnets skull om inte annat så bryt upp.

Ride it like you stole it
  • Anonym (E)

Vad är det han är häktad för? 

• Anonym (DD)

Herregud dumpa! Varför vill du utsätta dig plus barn för någon kriminell? 

• Anonym (Ensam)

Tack till er som Inte bara skriker lämna, tänk på barnen.

Han är inte yrkeskriminell. Han har haft ett vanligt jobb men tagit andra ganska egoistiska beslut som inte bara påverkar honom Och jag tror att den insiken han fått över det nu gör minst lika ont i honom som det gör i mig.

Vill bara att den här mardrömmen ska ta slut. Hur vänjer man sig över att bli ensam helt oväntat? vad gör man? Jag har inte råd att bo Här själv. Kan nog betala en hyra till sen är det kört.

fan är så arg ledsen och besviken 

• Anonym (J)
    Anonym (Ensam) skrev 2024-12-12 12:17:28 följande:

Han är inte yrkeskriminell. Han har haft ett vanligt jobb men tagit andra ganska egoistiska beslut som inte bara påverkar honom Och jag tror att den insiken han fått över det nu gör minst lika ont i honom som det gör i mig.

Vill bara att den här mardrömmen ska ta slut. Hur vänjer man sig över att bli ensam helt oväntat? vad gör man? Jag har inte råd att bo Här själv. Kan nog betala en hyra till sen är det kört.

Men vad gjorde han då? 
  • Anonym (Ui)

Glöm inte ansöka om underhåll och du behöver ha ensam vårdnad om barnet!
  • Anonym (F)

Du måste jobba för att få ett så bra liv som möjligt för dig och barnet, utan hans medverkan. 
    Hur försörjer du dig idag? Jobbar du?
Svar på tråden Fler som har en respektive som sitter inne?