• Anonym (Undrande)

Sexfråga till andra kvinnor...

Jag undrar om din respektive får dig att komma så gott som varje gång ni har sex eller om du behöver, så att säga, ta hand om det själv? 

Jag har aldrig någonsin kommit vid enbart penetrerande sex så det krävs mer än så. Mannen jag dejtar sen en tid tillbaka verkar tycka att den biten är upp till mig själv vilket jag kan tycka blir trist i längden så hur resonerar ni andra i en sån situation? Känner nästan att sex blir mer för hans skull medan jag lika gärna skulle kunna ha en privat skön stund utan honom.

• Svar på tråden Sexfråga till andra kvinnor...
  • Anonym (xxx)

Har också dejtat en kille som resonerade så. Så en kväll när vi skulle ha sex så låtsades jag att det gick för mig, och sedan rullade jag åt sidan och sade att jag skulle gå och ta lite mat. Han bara gapade och undrade varför jag gick, han var ju inte klar. Då sade jag att det får han fixa själv. Han kom aldrig tillbaka, skönt. 

• målvakten

Nu är jag kille men den inställningen på killar att det får tjejen fixa själv är helt fel.  Om hon inte är nöjd (kommit eller ej) ska inte killen vara nöjd.  Båda ska ju få komma. Sen ska man vara realistisk och veta att man inte alltid man behöver komma för att man sak vara nöjd eller tillfredsställd. Jag kan nästa känna det som ett misslyckande om min fru inte kommer.     Jag får mitt när hon fått sitt. Kan tycka att det ligger på båda att få det man vill tillsammans så att båda blir nöjda.

If I offended you, you needed it.
  • Giftskåneman
    Anonym (xxx) skrev 2024-12-11 15:08:56 följande:

Har också dejtat en kille som resonerade så. Så en kväll när vi skulle ha sex så låtsades jag att det gick för mig, och sedan rullade jag åt sidan och sade att jag skulle gå och ta lite mat. Han bara gapade och undrade varför jag gick, han var ju inte klar. Då sade jag att det får han fixa själv. Han kom aldrig tillbaka, skönt. 

Haha, bra gjort
  • Anonym (M)

Nej men om det inte går vad ska mannen göra? Jag kan bara få mig själv att komma verkar det som. Och jag har inget emot det om jag har en man som åtminstone brydde sig. Jag måste inte komma heller utan det är mest männen som verkar tycka det är viktigt. Men de lyckas inte som sagt

• Anonym (Precis)
    Anonym (M) skrev 2024-12-11 15:40:45 följande:

Nej men om det inte går vad ska mannen göra? Jag kan bara få mig själv att komma verkar det som. Och jag har inget emot det om jag har en man som åtminstone brydde sig. Jag måste inte komma heller utan det är mest männen som verkar tycka det är viktigt. Men de lyckas inte som sagt

Jag undrar också detta. Det är som om diskussionen alltid utgår från att kvinnan KAN komma. "Båda ska ju få komma", som målvakten skrev här ovan. Jaha, men HUR, om inte kvinnan kan komma överhuvudtaget vid sex?
  • Anonym (Hh)

Jag kommer aldrig med partner, det har hänt en gång och det var roligt att få veta att det faktiskt går men det var nästan mer jobb än det var värt (för mig framför allt). 
    Jag njuter jättemycket av sex ändå och älskar när han kommer, så jag ser absolut inte poängen med att han ska hålla sig för att jag inte kommer. Det är väl bättre att han går i mål och jag kan vara en del av hans klimax än att båda ska bli utan. 

Det enda jag tänker är att de flesta män kämpar som fan för att det ska gå för en och jag får nästan dåligt samvete - det är ju inte deras fel att jag har svårt att komma. Det enda jag önskar är att när jag har berättat för dem om hur svårt det är för mig så ska de inte "sluta försöka". Det vore ju roligt om det NÅN gång gick men han kanske inte måste ge upp sin egen orgasm för min skull.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Hh) skrev 2024-12-11 16:52:01 följande:

Jag kommer aldrig med partner, det har hänt en gång och det var roligt att få veta att det faktiskt går men det var nästan mer jobb än det var värt (för mig framför allt). 
    Jag njuter jättemycket av sex ändå och älskar när han kommer, så jag ser absolut inte poängen med att han ska hålla sig för att jag inte kommer. Det är väl bättre att han går i mål och jag kan vara en del av hans klimax än att båda ska bli utan. 

Det enda jag tänker är att de flesta män kämpar som fan för att det ska gå för en och jag får nästan dåligt samvete - det är ju inte deras fel att jag har svårt att komma. Det enda jag önskar är att när jag har berättat för dem om hur svårt det är för mig så ska de inte "sluta försöka". Det vore ju roligt om det NÅN gång gick men han kanske inte måste ge upp sin egen orgasm för min skull.

Jag kommer inte heller vid penetration men min man får mig att komma med fingrar, leksaker eller  tunga. Han skulle aldrig säga att "det är din sak" utan vill alltid ge mig orgasm och känner sig misslyckad om jag inte kommer.

Så jag tycker att en man ska försöka men inte dissas om det inte går. Och om man som du njuter ändå ska han inte avstå sin orgasm för att du inte kan.
  • Anonym (Precis)
    Anonym (Malin) skrev 2024-12-11 17:14:28 följande:
    Jag kommer inte heller vid penetration men min man får mig att komma med fingrar, leksaker eller  tunga. Han skulle aldrig säga att "det är din sak" utan vill alltid ge mig orgasm och känner sig misslyckad om jag inte kommer.

Så jag tycker att en man ska försöka men inte dissas om det inte går. Och om man som du njuter ändå ska han inte avstå sin orgasm för att du inte kan.
    Ursäkta, men jag tycker det är en milsvid skillnad mellan att faktiskt komma med fingrar, leksaker eller tunga, och att inte kunna komma med en annan människa. När folk säger "jag kommer inte heller vid penetration" blir jag faktiskt lite provocerad. Jag skulle vara överlycklig om jag kunde komma, spela roll HUR.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Precis) skrev 2024-12-11 17:39:14 följande:
    Ursäkta, men jag tycker det är en milsvid skillnad mellan att faktiskt komma med fingrar, leksaker eller tunga, och att inte kunna komma med en annan människa. När folk säger "jag kommer inte heller vid penetration" blir jag faktiskt lite provocerad. Jag skulle vara överlycklig om jag kunde komma, spela roll HUR.
    Jag kommer med leksaker när jag är själv (fingrar går inte) men det är sån millimeterprecision för att få till det plus att jag måste jobba hårt själv för att komma dit och ingen partner har  lyckats ännu. 
    Den enda gång jag kommit med partner så slickade han mig men det tog lång tid och var så svagt. Glad ändå att det gick (och han var stolt 😇). Men ärligt så var den inte värt det för allt jobb och viljestyrka det krävdes, har hellre kravlöst sex och så blir det vad det blir. Det är ju skönt och jag är svinkåt så jag är inte så ledsen ändå.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Precis) skrev 2024-12-11 17:39:14 följande:
    Ja det är milsvid skillnad och jag beklagar att det är så för dig. Men jag besvarade TS´ fråga om hur män beter sig eller bör bete sig.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (xxx) skrev 2024-12-11 15:08:56 följande:

Den var bra😁
  • Anonym (Ja)

Har inte haft det problemet, men tror det handlar mycket om tillit och kanske hur länge man har varit ihop. Jag tror man slappnar av mer efter ett tag och då blir det lättare. 

• Anonym (Jag)

Min partner kan ge mig våta orgasmer, men annars är det bara rida som gäller om det ska funka och vi har inte fått till det hittills (men det finns chans iaf). Det är tyvärr bara så min kropp fungerar, att enbart vaginalt inte riktigt funkar. Däremot är vi båda två delaktiga i att få mig att komma så att jag använder en leksak under tiden. Kan aldrig tänka mig att han skulle bete sig som den du beskriver och trots att jag har mött en del svin i mina dagar så har ingen annan gjort det heller.

• Anonym (Jappsan)

Ja, min man hjälper mig att komma med fingrarna eller tunga. Jag får tyvärr rätt svaga orgasmer, och jag tycker inte att något sexuellt är fysiskt skönt förutom typ 2 sekunder innan orgasmen. Så bara för att man kan komma är det inte säkert att man får ut mer njutning totalt sett.

• Anonym (H)

Kommer i princip alltid med min kille. Antingen med fingrar eller tunga. Har varit med killar som trott att vi varit klara efter att han har kommit. Brukar då antingen påpeka att jag också vill komma. Eller demonstrativt ta fram min satisfyer och kolla porr framför dem. Då brukar de skämmas lite.

• Anonym (Kille)

Att det är upp till tjejen är ju fel. Men å andra sidan. Är det mannens jobb att få kvinnan att komma också? Asså jag menar varför är sex det mesta ansvar på oss? 90% av alla ställningar är vi som jobbar. Vi ska göra dittan o dattan. Och råkar vi komma för att vi njöt av er för mycket så är det fel. 
    Jag har absolut inget emot att om den jag ligger med använder vibratorer eller fingrar för att öka njutningen för henne själv om det underlättar för henne. 

Jag och min sambo kan ibland avbryta för att vi ska lägga fokus på henne med dildos o vibrationer. Så hon får orgasm innan jag kommer. Men att jag ska lyckas få henne o komma vaginalt enbart med min kuk är marginellt eller svårt. 

Man är ju där båda 2 i sexet så då får man väl se till o njuta båda två även om killen får se till o få orgasm sist så han inte saknar;)

• SannnaB

Jag kommer av penetration ibland men det hjälper om han slickar mig och smeker min fitta. Blir jag däremot penetrerad av en kvinna med en strapon då kan jag komma fort. Flört. Tycker det är så upphetsande.

• Anonym (Kille)
    SannnaB skrev 2024-12-12 09:07:30 följande:

Jag kommer av penetration ibland men det hjälper om han slickar mig och smeker min fitta. Blir jag däremot penetrerad av en kvinna med en strapon då kan jag komma fort. Flört. Tycker det är så upphetsande.

Då är det mer händelsen du går igång på än själva personen
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-12 09:03:44 följande:

Att det är upp till tjejen är ju fel. Men å andra sidan. Är det mannens jobb att få kvinnan att komma också? Asså jag menar varför är sex det mesta ansvar på oss? 90% av alla ställningar är vi som jobbar. Vi ska göra dittan o dattan. Och råkar vi komma för att vi njöt av er för mycket så är det fel. 
    Jag har absolut inget emot att om den jag ligger med använder vibratorer eller fingrar för att öka njutningen för henne själv om det underlättar för henne. 

Jag och min sambo kan ibland avbryta för att vi ska lägga fokus på henne med dildos o vibrationer. Så hon får orgasm innan jag kommer. Men att jag ska lyckas få henne o komma vaginalt enbart med min kuk är marginellt eller svårt. 

Man är ju där båda 2 i sexet så då får man väl se till o njuta båda två även om killen får se till o få orgasm sist så han inte saknar;)

Det är väl bådas ansvar att båda har det bra och kommer. 

Om mannen använder kvinnan för att komma, så är det väl självklart att kvinnan ska få använda sig av mannen för att komma. Konstigt vore det annars. Då kan båda två sköta det själva.

Många män verkar tro att sex handlar om penetration och allt annat är någon slags bonus som det är upp till mannen att avgöra om han har lust med det eller inte. 
  • Anonym (X)

Nä, jag behöver inte komma varje gång vi ligger. Min kille däremot vill komma vatke gång, och jag är helt okej med det. Jag får ut något av sex utan att komma, det är skönt ändå liksom. Jag fixat det själv med fingrarna om jag vill komma och jag säger till om jag vill komma. Inget han behöver ta ansvar för. 

Svar på tråden Sexfråga till andra kvinnor...