• Anonym (Nå)

Något annat

Min pojkvän säger att han planerar köpa ny lägenhet inom kanske 2-3 mån och därför kan vi inte gå på restaurang så mycket osv och annat just nu. Har inte ens krävt det men vår kultur är så där han vägrar låta en kvinna betala. Tänker mer om det kan ligga något annat bakom ?

• Svar på tråden Något annat
  • Anonym (Nå)
    Anonym (Why) skrev 2024-12-15 20:43:12 följande:

Varför skulle det ligga annat bakom?

Nu undviker han även att ses ute, han vill ses hemma. Gömmer han sig från någon?
  • Anonym (Nå)
    Anonym (qwerty) skrev 2024-12-18 21:45:16 följande:

Gissar att han inte vill bli sedd med dig. Det finns ingen lägenhet i sverige som man kan spara ihop till på 2 månader genom att skippa ett par middagar på pizzerian.

Han nämnde att det kommer vara så i 2-3 mån tills han kan slösa mer.
    Har han någon annan?
  • Anonym (Nå)

Jag har aldrig ens krävt att gå på restaurang och det vet han. Det är mer vår kultur där mannen betalar allt.

• Anonym (Nå)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-18 22:29:05 följande:
    Förmodligen, för han sparar inte till lägenhet, så oavsett ljuger han. 
    Han har sagt att jag kan gå igenom hans mobil när jag vill.
  • Anonym (Nå)
    Anonym (Hallooo) skrev 2024-12-18 22:58:30 följande:
    Tyvärr är sånna män svåra att hitta något på. 
    Min partner säger också alltid att jag får gå igenom den när jag vill, men det är sällan han lämnar mobilen i samma rum som mig, och han sover med den bredvid sig.
    Så egentligen spelar det ingen roll om man har koden på telefonen, för antingen är de duktiga på att rensa eller ta med sig telefonen överallt.
    Jag får ta den när jag vill, den är alltid framme.
  • Anonym (Nå)
    Anonym (qwerty) skrev 2024-12-19 09:36:22 följande:
    Men snälla, säg att ni går på en riktigt dyr restaurant och att ni dricker alkohol, vad kan notan landa på, typ 1000kr? De flesta går väl ut någon gång i veckan men säg att ni går ut 3 gånger i veckan, då är det 3000kr, på en månad har har fått ihop 12000kr och om vi ger honom 3 månader bara för att få ihop cash så har han som mest fått ihop 36000kr. Det finns ingen lägenhet i hela landet som du kan köpa för 36000kr, knappt om du har det som insats. Hade han sagt ny bil eller en resa eller betala av skulder så hade det låtit lite sannolikt men en lägenhet låter som bullshit..

Det är något som gör att han inte vill bli sedd med dig ute. Du får ta reda på vad.
    Hur ska jag ta reda på vad?
Svar på tråden Något annat