Inlägg från: Anonym ((O)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((O))

Jag är inte så omtyckt!

Jag är blyg, försynt, osocial och mesig, vilket leder till att jag är inte så omtyckt av min omgivning.

Jag har nog inte så många vänner, jag har bara en vän som gillar mig. Jag har inte så många vänner på Facebook. Jag är avundsjuk på vissa personer som är populära och har t.o.m vunnit en pris från skolan.

Jag känner mig lite besatt av att det är inte så många som gillar mig. Men jag förstår att alla kan inte gilla alla.

Är det nån som är precis som jag?
    Hur kan jag vända på det här?

Jag har svårt att förändra, jag vill inte liksom vara den person som ta över för mycket eller att vara för modig (vilket är svårt för mig)
  • Svar på tråden Jag är inte så omtyckt!
  • Anonym ((O))
    beli skrev 2024-12-09 13:13:22 följande:

Vad har du för intressen? Vad brinner du för i livet?

Teater och skådespeleri
  • Anonym ((O))
    Anonym (CC) skrev 2024-12-09 14:06:03 följande:

Hur gammal är du?

Många är kanske lite blygare när de är yngre, men öppnar upp sig mer och mer med åren. Det kanske händer dig också? 

Så fint att du har en nära vän. Det är inte alla som har, tyvärr! 

Som personen ovan skriver kan du genom dina intressen få fler vänner och våga prata mer när det handlar om saker som du är lite expert på.

30 år och jag har inte blivit bättre av att bli mer social, snarare tvärtom :(
  • Anonym ((O))
    beli skrev 2024-12-09 14:32:22 följande:
    Intressant. Det är ju många stora skådespelare som egentligen är väldigt blyga, men känner att de kan vara nån annan när de spelar teater. Sysslar du med skådespeleri?
    Ja, jag spelar teater en gång om året. Jag har även varit med i massa filmer som statist.
  • Anonym ((O))
    Anonym (CC) skrev 2024-12-09 14:55:40 följande:
    Försök att spela en person med stort självförtroende nästa gång du kommer in i ett nytt sammanhang! Solig
    Jag kan inte. Det är en helt annan sak när det gäller skådespeleriet och verkligheten, dessutom är jag alltid mig själv i verkligheten.
  • Anonym ((O))
    Anonym (Phreesia) skrev 2024-12-09 14:52:56 följande:
    Inte vara omtyckt är i min värld att vara ogillad. Det kanske inte är så du tolkar det. Om det är så så tror jag inte du ska dra slutsatsen att andra inte tycker om dig. Du kanske betraktas som anonym, och det är inget fel med det. Det leder förstås till att man inte blir så ihågkommen.

Vill du skaffa fler vänner och bli ihågkommen så behöver du bli modigare, vilket du är inne på. Du du gillar teater så kan ett sätt vara att öva på en känsla. Många duktiga skådespelare går in i en känsla och agerar efter den. Du kan ju identifiera olika känslor du vill besitta och agera efter dessa, efter ett tag så etableras det.

exempel på olika känslor som kan hjälpa dig i ditt sociala samspel:
    trygg
    lycklig
    nyfiken (utan att vara nosig)
    osv

Känner en som knappt pratar men alla gillar och vill ha med honom ändå för att han har en inre självsäkerhet och känner ett självklar plats, inga starka åsikter och inget dömande av andra.
    Det är väldigt svårt för mig att vara modig! Det är svårt att skaffa flera vänner även om man är modig. Dessutom krävs tur för att hitta vänner, som att hitta kärleken.
  • Anonym ((O))
    Anonym (Phreesia) skrev 2024-12-09 21:10:50 följande:
    Vad har du tänkt göra åt saken då? 
    Jag vet inte. Det är ju därför jag frågar er om ni kan trösta mig eller ger mig några råd!
  • Anonym ((O))
    Anonym (Phreesia) skrev 2024-12-09 22:13:14 följande:
    Varför ska man trösta dig menar du, av vilken anledning? Råd har du fått, din respons var att det var för svårt.
    Jag vet inte vad jag ska göra åt saken!
  • Anonym ((O))
    ResanTillMelonia skrev 2025-01-21 06:17:58 följande:

Ingen gillar dig så länge du är tyst! Är egentligen introvert och blyg, men varje gång jag sitter och håller tyst blir jag avfärdad som tråkig.

om jag babblar om massa onödigt trams, typ sådant allt säger, så accepterar folk mig. Men jag brukar även klämma ur mig ganska roliga saker också emellanåt, och är det folk gillar mig för. det vet jag med all säkerhet eftersom folk har svårt att hålla sig för skratt efter det, så fort de set mig. och alla vill komma fran och prata Med mig.

är fortfarande introvert egentligen, men så här är det. Man måste våga trotsa tystnaden. Men säg ingen slentrianmässig, utan försök vara lite egen. personligek tycker jag falska tjejer utan egen personlighet som bara säger det som passar är mycket tråkigare än vad en tyst människa skulle kunna vara.

med andra introverta kan du dock vara tyst utan att de kommer döma dig.

Jag förstår. Men jag är alltid mig själv och jag känner att jag måste alltid följa mitt hjärta, som att vara stillsam och tillbakadragen.
Svar på tråden Jag är inte så omtyckt!