Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Utmattning

Hej!
    Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg, råd, prata av mig och lätta oron, ångesten kanske.

Det är såhär att jag har under nästan hela mitt liv kämpat med depression, ångest, utmattningssyndrom/utbrändhet.

Jag har levt med en narcisstisk partner i 9 år som jag har barn ihop med. Vi är separerade nu, gick isär i somras.

Jag har 2 barn, varav den ena på 14 år har panikångest syndrom, social fobi och självskadebeteende. Inskrivna på BUP.

Jag kämpar så för mina barn, min vardag etc trots att jag är sjuk. Jag blev arbetslös efter utbildning i somras, samtidigt som jag gick isär med sambon. Jag har gått på socialt bidrag då jag inte haft rätt till a-kassa.
    Jag har nu fått jobb inom hemtjänsten och är tacksam för det så jag kan försörja mig och mina barn på egen hand, men jag är sjuk. Jag har en utmattning som är väldigt påtaglig och jag har sådan ångest att jobba då jag är rädd att jag inte ska klara det och återigen gå in I väggen.
    Min anställning är provanställning 6 månader. Jag vet inte vad jag ska ta mig till och självklart så vill jag inget hellre än att jobba, men är rädd för att jag är för sjuk för att klara det. Är så ledsen, stressad, ångestfylld och vet inte vad jag ska ta mig till.

• Svar på tråden Utmattning
  • Anonym (M)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-09 10:49:16 följande:

Rent krast låter det som att du behöver jobba oavsett vad du känner. Att sluta jobba sätter dig i en situation som kommer att föda än mer ångest.

Sök nytt jobb under tiden som du gör det om du inte trivs med jobbet.

Vad var det du utbildade dig som?

Det är ett bra jobb, inte sagt att jag inte trivs. Detta handlar om min psykiska hälsa, inte jobbet i sig.
    Det som kan va stressande med jobbet är arbetstiderna, men det är ett bra jobb och tacksam att jag har ett.
    Jag utbildade mig till aktiveringspedagog inriktning äldre/rehab. Tyvärr inte mycket lediga jobb inom den kategorin, men söker när det dyker upp något.
Svar på tråden Utmattning