Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Får busschauffören tvinga en att ge sin plats?

Anonym (Jag) skrev 2024-12-10 22:02:37 följande:

Rullator kan visst köpas. Finns tom på amazon.

Varför skulle det stå mellan oss? Jag argumenterar ju hela tiden för att de skulle ha bett någon annan resa sig.

"Ränna runt"? Vad vet du om vad jag gör och vad som
    krävs för att jag ska orka? Ni är inte det minsta insatta och kan inte uttala er om min hälsa.

Hur svårt är det att vända sig till random yngling och säga kan jag få sitta, jag mår inte bra?

I många länder skulle denna situation inte uppstå, folk ger upp sin plats gladeligen utan frågor, men i Sverige kan det behövas att fråga.

Jag har ibland frågat om hjälp, få en sittplats, hjälp med barnvagn, väska el.dyl. när det behövts. Folk hjälper till om man bara frågar. Ingen big deal. 

• Anonym (Em)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-10 22:19:45 följande:
    Det är vad hon borde ha gjort, jag hade redan plats.
    Spelar det så stor roll vem av er som gjorde det? Du kunde väl ha frågat någon och låtit den gamla damen ta din plats. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Bizz) skrev 2024-12-11 05:50:21 följande:
    Förstår dig.

Det verkar som att alla ska vara villiga att uppoffra sig, oavsett hur det påverkar en själv.
    Men en hel jävla buss med folk! Det kan ju inte vara så att alla har krämpor. Frågar man någon om man får sitta kan den personen kläcka ur sig, tyvärr jag mår inte heller så bra hoppas någon annan kan. Då borde någon annan erbjuda sin plats, gör de inte det spontant får man väl fråga vidare. 
Svar på tråden Får busschauffören tvinga en att ge sin plats?