• Meddelande borttaget
  • Dr Nail
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-09 10:46:37 följande:
    Nej det är det inte alls. Vad är ragebait med att två behöver platsen och jag blev illa behandlad på grund av det?
    Men ok jag ska spela med. Så varför bytte du inte plats bara? Det är väl inte svårt och hade förhindrat hela situationen både för dig och för chauffören.

Du kunde uppenbarligen ta dig till bussen utan problem, nog mäktar du förflytta dig en halv meter inne i bussen? Eller tänker jag fel nu?
  • Dr Nail
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-09 10:55:54 följande:

Tråden handlar om ifall chauffören har rätt att göra som han gjorde eller om det är något som borde anmälas.

Tråden handlar nog snarare om ditt beteende.
  • Dr Nail
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-09 11:25:26 följande:
    Läser du ens vad jag säger? Bussen var full.
    Missade. Men ok, man kan ju stå och hålla fast sig? Hur många stationer hade du att åka?
  • Dr Nail
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-09 11:32:43 följande:
    Nej jag kan inte stå på bussen, jag måste sitta. Jag behöver sitta innan bussen ens börjar röra sig, så det är stressande nog som det är.
    Varför?
  • Dr Nail
    Anonym (Anna) skrev 2024-12-09 11:42:15 följande:
    Det har inte TS någon skyldighet att berätta, vare sig för busschauffören eller dig.
    Men om man har ett problem vad är det som hindrar från att berätta så folk vet och lämnar en i fred?

Och hur tog han sig till bussen isf ens? Jag försöker bara förstå
  • Dr Nail
    Anonym (f) skrev 2024-12-09 11:59:11 följande:
    Hur tog sig kvinnan med rullator till bussen? Då kanske båda kan stå.
    ....med rollatorn. Den biten har vi ju på plats.
  • Dr Nail
    Anonym (Anna) skrev 2024-12-09 12:02:08 följande:
    Hälsoproblem kan vara något väldigt intimt och privat.
    Ok så han har ett problem....som inte syns och som han vägrar förklara men fortfarande kräver att folk ska tro på och respektera. Gotcha. 
Svar på tråden Får busschauffören tvinga en att ge sin plats?