Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Får busschauffören tvinga en att ge sin plats?

Kvittning skrev 2024-12-09 10:26:37 följande:
    Märkligt att inte "andra närmaste person" reste sig och gav sin plats, de som satt berdvid måste ju ha hört att ni var två som hade behovet. 
    Ja, väldigt märkligt. Men folk idag har ingen respekt eller empati. Hade jag hört det hade jag erbjudit damen min plats direkt. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-09 10:55:54 följande:

Tråden handlar om ifall chauffören har rätt att göra som han gjorde eller om det är något som borde anmälas.

Vad hände, flyttade du på dig eller fick tanten stå?

Ja, i första skedet innan han visste att du behövde  platsen så gjorde han rätt. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Hur och vad?) skrev 2024-12-09 10:55:12 följande:

Vad exakt sa du? och hur sa du det?
    Om du berättade om ditt funktionshinder eller sjukdom som gör att du behöver sitta på handikapp platsen är det konstigt att chauffören fortsatte att säga att du måste flytta på dig. är det just handikapp platsen du behöver eller bara att sitta ner? 
    sjukdom eller funktionsnedsättning syns inte alltid men om man berättar brukar folk förstå.

Fast ingen i bussen verkade förstå fast TS förklarade. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Marie) skrev 2024-12-09 11:43:39 följande:

Men då hade ju du kunnat flytta till någon av de andra lediga platserna.

Vilka lediga platser?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Marie) skrev 2024-12-09 12:51:49 följande:
    Jag gjorde ju det, men de trodde mig inte.
    Fanns fler platser hon lätt hade kunnat ta, hon såg ut att gå helt obehindrat när rullatorn fällts ihop. Alla är inte beroende av den på det sättet att de inte kan gå utan.TS skriver ju att det fanns andra lediga platser
    Nej, hon skriver att tanten kunnat fråga någon annan eftersom TS behövde platsen själv.
Svar på tråden Får busschauffören tvinga en att ge sin plats?