Inlägg från: Anonym (ovetandes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ovetandes)

Kvinnor: Hur svåra ägglossningssmärtor är "ok"?

Hej tjejer. Förlåt en okunnig killes fråga men jag undrar, och funderar på att försöka övertala min tjej att söka hjälp.

Vi har bara bott ihop i 4 månader, men varit ihop i 3 år, så jag kan hyfsat räkna ut när hon har ägglossning och det är nu i dagarna.

I morse när vi skulle upp så hade hon fruktansvärt ont. Något hon försökte att inte låtsas om, men jag märkte ju att hon låg ihopkrupen i fosterställning och väntade så länge som möjligt med att gå upp och gå på toa. När hon kom tillbaka till sängen var hon alldeles kallsvettig och kröp ihop igen. Vi har en ledig fredag så hon låg kvar i sängen till kl 14, hon ville inte ha mat med jag fick i henne verktabletter som inte verkade hjälpa ett dugg. Nu är hon uppe men jag märker att hon har ont fortfarande, men förmodligen inte lika ont. Jag märker det bla på hur hon andas, liksom med lungorna istället för med magen. Hon går också och liksom håller in magen.

Jag har försökt fråga om hon behöver något och om hon brukar ha ont i magen men hon säger bara att det är sånt som händer, jag har bara sluppit se det hittills.

Är det så här att ha ägglossning, men hon bara lyckats dölja det innan? Olika ont olika månader? Upplys mig.

• Svar på tråden Kvinnor: Hur svåra ägglossningssmärtor är "ok"?
  • Anonym (ovetandes)

Tack för svar allihop. Jag ska prata med henne mer och se om jag kan hjälpa henne tex att kontakta vården. Hon har tyvärr väldigt dåliga erfarenheter så hon har lätt för att tiga och lida så att säga.

Svar på tråden Kvinnor: Hur svåra ägglossningssmärtor är "ok"?