• Anonym (Vågar jag ta det steget?)

Män som har sexdocka? Är det kört då?

Lifelike sexdockor (realdolls osv.) upprör och äcklar. Jag har uppfattningen att de enda män som borde överväga en sådan docka är män som insett att det är kört och att han aldrig kommer träffa en kvinna. För alla andra så kommer det här, lekandet med docka/dockor sabotera de chanser han kanske skulle ha haft. Men jag undrar vad ni tycker, är sexdocka= körd?  

Kom ihåg att tråden är anonym, så jag uppskattar ärlighet, inte snälla PK-svar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som har sexdocka? Är det kört då?
  • felicityporter

Min uppfattning är att om man är så desperat att man har en (eller flera) sexdockor är man så usel att man inte längre är kapabel till att ha en riktig flickvän. Det är liksom kört.

• Anonym (Kille)

Pratade med en tjej för några år sen som hade en torso. Dvs en bröstkorg med en hård kuk. Hon såg ju ok ut så hon hade lätt kunnat få killar. Så det finns åt andra hållet med 

• Anonym (Pratkvarn)

Måste den man träffar få reda på att man har en då?
    Du behöver ju inte öppna lådan/garderoben/var den nu är, och presentera den för dejten. DET hade varit creepy.
    Kan ju göra sig av med den när man inleder något med en riktig människa tänker jag.

• Anonym (44år)

Vi har en docka jag och frugan en dyr pjäs riktigt realistisk 170 cm lång och väger 55 kilo kostade 30 000 
    En mycket trevlig krydda i vårat sexliv ofta får jag välja vilka kläder både fru och och docka skall ha typ strikt sexig kontors klädsel eller superkort kjol med höga stövlar 
    Ofta kör vi rollspel som slutar med hetsex och trekant ett perfekt sätt att slippa blanda in en kvinna med känslor och allt vad det innebär 
    Vi har regler att bara leka tillsammans inga solo lekar 
    Det går inte att gämföra sex med en docka och sex med frugan men det är en krydda för oss bägge då frugan älskar att titta på och se mej njuta eller ta dockan med en dubbeldildo sen åker dockan ner i lådan och kommer fram när vi känner för det 
    Tog ett kort hur hon ser ut som blond ibland är hon brunett eller rödhårig 

• Anonym (Nej)
    Anonym (44år) skrev 2024-12-06 14:42:16 följande:

Vi har en docka jag och frugan en dyr pjäs riktigt realistisk 170 cm lång och väger 55 kilo kostade 30 000 
    En mycket trevlig krydda i vårat sexliv ofta får jag välja vilka kläder både fru och och docka skall ha typ strikt sexig kontors klädsel eller superkort kjol med höga stövlar 
    Ofta kör vi rollspel som slutar med hetsex och trekant ett perfekt sätt att slippa blanda in en kvinna med känslor och allt vad det innebär 
    Det går inte att gämföra sex med en docka och sex med frugan men det är en krydda för oss bägge då frugan älskar att titta på och se mej njuta eller ta dockan med en dubbeldildo sen åker dockan ner i lådan och kommer fram när vi känner för det 

Oj. Minen på den där dockan kunde nog inte utstråla mindre intresse och en total likgiltighet inför sex. Hur fasen kan man gå igång på nåt sånt? En plastig docka som stirrar med en lika plastig, glasartad död blick ut i tomma intet. 
  • Anonym (Rob)

Jag skulle lätt kunna tänka mig att ha en. Då finns ingen risk att hon går upp i vikt och jag kan stilla mitt behov när jag vill

• Anonym (f)

Den du tänker på ser väldigt ung ut. Uh

• Anonym (Rob)
    Anonym (44år) skrev 2024-12-06 14:42:16 följande:

Det är såhär en sexig kropp ser ut med BMI under 22. Den var riktigt snygg och verklighetstrogen faktiskt men 30 000 kr är lite väl dyrt om man som jag är arbetslös.
  • Core
    Anonym (Usch) skrev 2024-12-06 03:12:59 följande:

En man som har en sexdocka hade jag inte ens tagit i med tång. Fruktansvärt patetiskt och tragiskt. Tyder på ett asocialt beteende och snedvriden människosyn. Ingen normal människa njuter av att ha sex med en docka. Det är bara sjukt.

Jag som man är tudelad här. Visst, jag hade tyckt det var jävligt skevt om jag kom hem till nån annan man och jag såg att det låg en realdoll undanskuffad under trappen. Däremot är det ju känt att män går igång på det visuella medans kvinnor på känsel, så jag antar att det är att likställa med kvinnors leksaker och hjälpmedel ?

Kvinnor har ju sedan länge haft sex med plastkukar, är det ett så långt steg bort? 

• Core
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-06 15:50:13 följande:
    Det är såhär en sexig kropp ser ut med BMI under 22. Den var riktigt snygg och verklighetstrogen faktiskt men 30 000 kr är lite väl dyrt om man som jag är arbetslös.
    Haha ingen vart förvånad över att du är arbetslös rob 😂 Du som gillar att prata om kvinnliga ideal, hur går arbetslöshet ihop med det manliga idealet? 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Birman
    felicityporter skrev 2024-12-06 05:44:45 följande:

Min uppfattning är att om man är så desperat att man har en (eller flera) sexdockor är man så usel att man inte längre är kapabel till att ha en riktig flickvän. Det är liksom kört.

Min uppfattning är att om man har en eller flera sexdockor så vet man vad man vill ha. 
    Jag hade absolut inte sagt nej till en snygg manlig sexdocka och då är jag gift. Men en man i byrån är aldrig fel att ha när lusten faller på. 
  • Anonym (Hmm)
    felicityporter skrev 2024-12-06 05:44:45 följande:

Hörde en som säljer sexdockor. Han påstår att det är många kvinnor som köper den manliga varianten av sexdocka också. De pratar väl inte lika mycket om det. Men det skulle betyda då att de tjejerna inte är kapabla att ha riktiga pojkvänner. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmm)

Sexleksaker är inte ett substitut

Det är viktigt att förstå att sexleksaker inte endast är till för de som inte har någon att ha sexuellt umgänge med, utan att de även kan vara ett sätt för par att liva upp det lite extra när det är dags att rulla runt i höet. Att upptäcka och utforska tillsammans kan vara ett bra sätt för två (eller fler) personer att komma närmare varandra. 

Sexologer pratar även om sexleksaker som något som fyller ett syfte när man vill olika mycket i ett förhållande. Sexleksaker är även något som bidrar till variation. 

• Anonym (S)

Personligen tycker jag sexdockor oavsett kön är med och producerar orealistiska och obehagliga mans/kvinnoideal. Alla är överdrivna, som Barbie och kendockor och ser inte ut som verkliga människor. Objektifiering på hög nivå och det faktum att många ser ut som unga tonåringar gör det knappast bättre

Det är en annan nivå än dildo, vibrator och fleshlight som känns mer som ett onaneringsverktyg i lådan än vad en sexdocka gör.

Jag skulle inte ha något problem med en partner/dejt med de sistnämnda men känner spontant att sexdocka hade varit svårt att smälta...

För mig handlar det inte om tragik utan just värderingar

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Män som har sexdocka? Är det kört då?