• Anonym (Hjälp mig med denna lilla undersökning)

Åldersskillnad

Lek med tank?. du träffar en person du vill ha en relation med. Denne är 15 år äldre än dig. (Ni tjänar lika mycket så pengar och andra praktiska saker spelar ej in)
    kan DU tänka dig att ingå en seriös relation om personen är 15 år äldre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (P)
    Anonym (J) skrev 2025-01-04 12:07:57 följande:
    Och när han kanske inte är pigg längre hoppas jag att du ändå håller dig kvar vid honom. Eller Iallafall finns där för honom. Så många som lämnar sin äldre partner för den blivit tråkig osv av anledningr den inte kan hjälpa 

Man får lämna en relation av vilken anledning som helst. Tar kärleken slut så tar den slut. 

Och ansvaret ligger väl även på den äldre, de vet ju att risken att bli lämnad är större än om man är jämnåriga. 

• Anonym (J)
    Anonym (P) skrev 2025-01-04 12:12:27 följande:

Man får lämna en relation av vilken anledning som helst. Tar kärleken slut så tar den slut. 

Och ansvaret ligger väl även på den äldre, de vet ju att risken att bli lämnad är större än om man är jämnåriga. 

Absolut. Men det handlar ju kanske inte om att kärleken tar slut i sådana fall. Utan att man lämnar den för den blivit Trålig. 

Min mamma lämnade pappa för han blev sjuk och inte orkade lika mkt. 16 års skillnad. Det var hans största fasa att bli lämnad pga det och mycket riktigt blev det så. Vidrigt beteende och hon ville gifta sig? Men det ville han inte , var nog bra det.

• Anonym (Nope)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-12-05 19:21:28 följande:
    Min är 18 år äldre än mig. Vann jag? :)
    Tvärtom, skulle jag säga.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (P)
    Anonym (J) skrev 2025-01-04 12:13:56 följande:

Absolut. Men det handlar ju kanske inte om att kärleken tar slut i sådana fall. Utan att man lämnar den för den blivit Trålig. 

Min mamma lämnade pappa för han blev sjuk och inte orkade lika mkt. 16 års skillnad. Det var hans största fasa att bli lämnad pga det och mycket riktigt blev det så. Vidrigt beteende och hon ville gifta sig? Men det ville han inte , var nog bra det.

Så din mamma förtjänade inte att vara lycklig, hon skulle stanna hos din pappa till varje pris?
  • Anonym (Tydligen)

Fråga vilken östeuropeisk kvinna som helst så blir svaret JA så länge han har mycket pengar. 

• Fjäril kär
    SaraNilzon02 skrev 2025-01-04 13:48:58 följande:
    Daddy issues deluxe.
    Haha nej inte ett dugg.. jag är 47 år så knappast...

Jag är uppvuxen över generationsgränserna och har vänner i alla åldrar och tycker inte det är särskilt anmärkningsvärt att finna kärlek i någon som är äldre. 

Min pappa är för övrigt en fin man som jag har en god relation med. 
  • Anonym (Nope)
    Anonym (J) skrev 2025-01-04 12:13:56 följande:

Hade kärleken funnits kvar, så hade hon ju inte lämnat. Ett bra exempel på varför man inte ska bli tillsammans med mycket äldre. Men folk nu "lever i nuet". Då blir det såhär.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (borderlina)
    SaraNilzon02 skrev 2025-01-04 13:48:58 följande:
    Daddy issues deluxe.
    Jag förstår mig inte på den här kommentaren. Min mamma säger samma sak till mig. Daddyissues! "Oj vad han är lik din pappa i personligheten" nu säger hon mycket det för att hon inte får låna pengar och är arg för det så jäkla lågt :(

Pappa hade en massa fina kvalitéer, snäll, lugn, generös, prioriterar andra över sig själv,lojal, bra på att liksom dämpa/lugna en när man annars riskerar att borderlina sig... är det då så fel att gilla de kvaliteterna? Att min man är 18 år äldre hör inte till det. Han är så gammal han är liksom. Går ju inte att trolla honom jämnårig.
Svar på tråden Åldersskillnad