Inlägg från: Anonym (Pfft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pfft)

Vems är priset?

Det har varit en tävling på pojkvännens jobb, i en sak han skulle vara chanslös i, men som jag är grym på. "För skojs skull" skickade han in mitt som bidrag och det vann. Priset är relativt värdefullt (en produkt för runt 3000). Han är bestämd med att den är hans, men jag håller väl inte riktigt med om det... kommer dock inte göra en grej av det, men lite irriterad är jag ändå att han så totalt tagit äran för något jag skapat.

• Svar på tråden Vems är priset?
  • Anonym (Pfft)

Nej han hade inte min tillåtelse att posta mitt och det finns inget i reglerna om att man inte får ta hjälp av andra. Jag har gjort saker åt hans jobb tidigare, så de borde känna igen min stil. Problemet här är att han använde mitt utan tillåtelse.

• Anonym (Pfft)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-05 18:02:58 följande:

Ingen av er ska ha priset, det är ju faktiskt självklart eftersom ingen av er kan vinna. Möjligen pojkvännen definitivt inte du! Låt den som kom som nr 2 i tävlingen få sitt pris. Grattis till hen {#emotions_dlg.flower}

Som sagt, finns ingen regel om att man inte får ta hjälp, men han hade inte min tillåtelse att använda något jag gjort.
  • Anonym (Pfft)

Rent krasst var det jag som vann, så vad är problemet med att han skulle ge mig vinsten? Jag kommer inte kräva det, men ni säger så strikt nej till det, varför?

• Anonym (Pfft)
    Anonym (E) skrev 2024-12-05 18:39:55 följande:
    För att du inte var med i tävlingen, man kan inte vinna ett pris i en tävling man inte är med i, som att försöka hävda en vinst i postkodslotteriet om man har rätt postnummer men ändå saknar lott ...

Sen är det jättesvårt att ge råd när man varken vet vad det var för sorts tävling och vad priset var, jag förstår det som att ni jobbar inom samma bransch?

Jag säger inte att priset ska tilldelas mig från jobbet, men han borde ha tillräckligt med känsla för att iaf erbjuda sig, om inte priset så åtminstone något som tack. 

Nej vi är inte inom samma branch, det tävlingen gick ut på har inte en direkt koppling till hans jobb, utan var menat som en kul grej bara.

• Anonym (Pfft)
    Anonym (XXX) skrev 2024-12-06 13:03:51 följande:
    Och det är inte första gången heller...
    Va?
  • Anonym (Pfft)
    Tom Araya skrev 2024-12-06 12:55:10 följande:

Jag fattar inte...

Du gjorde ett bidrag till en tävling utan att ha för avsikt att skicka in det?

Din man anser att priset är hans trots att han inte presterat något för att vinna det?

Ni är båda helt obegripliga!

Det gjordes inte för tävlingen, det fanns redan innan.
Svar på tråden Vems är priset?