• Anonym (Jimmy)

Feminister

vad ska vi göra med feminister som skyller allt på oss män? Varför är ni för kriminaliteten och försvar den? 

• Svar på tråden Feminister
  • Anonym (1)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-12-05 12:10:41 följande:
    De flesta sunda män skulle inte anse att våldtäkt var sex. Du hör uppenbarligen inte till dem.
    Har ingenting med mig att göra, jag är inte man dessutom. Och jag har aldrig påstått att jag diskuterat hur sunda män tänker.
  • Anonym (1)

Ja jag tror att man uppfattar feminister som emot våldtäkter och brukar vara för en strängare sexuallagstiftning, det med äktenskapet var bara ett övertydligt exempel på hur lagar i samhället kan ge mindre tillgång till lagligt sex för män, då du verkade ha så svårt att förstå det. Så för att vara övertydlig, om inte de lagarna fanns så vore det inte heller kriminalitet att tex våldta sin fru.

Sen har jag aldrig påstått någonting om vad som är normalt att tycka eller vad jag anser att män ska klara av. Det jag försökte förklara för dig var hur strängare sexuallagar ger mindre tillgång till lagligt sex, något som egentligen säger sig självt.

Anonym (?) skrev 2024-12-05 13:28:29 följande:
    Så du menar att feminister är emot våldtäkter där män våldtar sin fru?
    och det gör så att dessa män då blir farliga och kriminella?
    utklipp nedan ifrån vad du skrev tidigare. Så det var du som menade med feministiska idéer?

feministiska ideer ger i samhället effekten mindre tillgång till lagligt sex för män som då kan bli farliga och kriminella.

Jag utgår ifrån att du bara driver för det är ju knappast bara feminister som
    anser att våldtäkt inom äktenskapet är en kriminell handling utan det anser
    de flesta både kvinnor och män.
    Ts skriver ju också att feminister är för kriminalitet nu tar du ju upp situationer
    där dom inte vill det så då blir det ts skriver om ännu mer förvirrande.
    Våldtäkt är aldrig lika med sex, våldtäkt är maktutövande och förnedring och har inget med sex att göra.

Sen att säga att pga att feminister då inte godtar våldtäkt inom äktenskapet blir
    män farliga, det är ju otroligt fördummande och förminskande av män, som om dom är galningar som inte kan behärska sig, så otroligt nedvärderande mot män.
    De flesta män blir absolut inte farliga och kriminella för att dom inte får sex.
    Dom som blir farliga och kriminella får ta ansvar för sig själva istället för att lägga det på andra och skylla på  att det är kvinnors fel att dom blir kriminella och farliga.

De flesta normala kvinnor och män anser verkligen inte att män är så dumma i huvudet och inte kan kontrollera sig själva att dom blir kriminella och anser att det
    är feministers fel, så otroligt nedvärderande mot män att ens säga så.
    Man häpnar över synen på män om man tror att dom inte är bättre än så.
  • Anonym (?)
    Anonym (1) skrev 2024-12-05 14:59:51 följande:

Ja jag tror att man uppfattar feminister som emot våldtäkter och brukar vara för en strängare sexuallagstiftning, det med äktenskapet var bara ett övertydligt exempel på hur lagar i samhället kan ge mindre tillgång till lagligt sex för män, då du verkade ha så svårt att förstå det. Så för att vara övertydlig, om inte de lagarna fanns så vore det inte heller kriminalitet att tex våldta sin fru.

Sen har jag aldrig påstått någonting om vad som är normalt att tycka eller vad jag anser att män ska klara av. Det jag försökte förklara för dig var hur strängare sexuallagar ger mindre tillgång till lagligt sex, något som egentligen säger sig självt.

Wow vilken nedlåtande attityd du har!!!!!!!

Anser du att lagen är för sträng?
    Att man ska få våldta inom äktenskapet för då blir det laglig sex?
    du förstår väl att våldtäkt inte är sex för två parter utan just makt över en annan person. 
  • Anonym (Jimmy)
    Anonym (?) skrev 2024-12-05 16:40:16 följande:

du förstår väl att våldtäkt inte är sex för två parter utan just makt över en annan person. 
    Kvinnor borde bli av med rösträtten och stå vid spisen och laga mat så slipper de bli våldtagna om de inte rör sig utomhus
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Jimmy) skrev 2024-12-05 16:53:50 följande:
    Kvinnor borde bli av med rösträtten och stå vid spisen och laga mat så slipper de bli våldtagna om de inte rör sig utomhus
    Spelar ingen roll, ingen kvinna vill ha dig ändå. 
  • Anonym (1)
    Anonym (?) skrev 2024-12-05 16:40:16 följande:

Det handlar inte om vad jag anser om lagar eller våldtäkter, jag försöker förklara för dig att lagar ger begränsningar, konstig fråga du ställde om det nu var så att du redan förstod det.
  • Anonym (?)
    Anonym (Jimmy) skrev 2024-12-05 16:53:50 följande:
    Fast nu var det våldtäkt inom äktenskapet som togs upp! 
    dvs lagligt eller ej! 
    Det du skriver om rösträtt mm tar ingen på allvar! 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Jimmy) skrev 2024-12-05 05:06:35 följande:
    Feminister

vad ska vi göra med feminister som skyller allt på oss män? Varför är ni för kriminaliteten och försvar den? 

Strunta bara i dem. Sådana människor visar att de är nollor. Annars skulle de inte vara så negativa och svagpresterande.
  • Anonym (Jimmy)
    Anonym (?) skrev 2024-12-05 17:10:12 följande:
    Fast nu var det våldtäkt inom äktenskapet som togs upp! 
    dvs lagligt eller ej! 
    Det du skriver om rösträtt mm tar ingen på allvar! 
    Om kvinnor inte rör sig ute så sker inga våldtäkter. Vad är det du inte fattar? 
  • Anonym (Jimmy)
    Anonym (XXX) skrev 2024-12-05 16:56:31 följande:
    Spelar ingen roll, ingen kvinna vill ha dig ändå. 
    Hur vet du det? 
Svar på tråden Feminister