Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Kan jag kräva att han byter till yngre kompisar?

Måste du umgås med dom?

Ni har väl redan annat umgänge, familj, dina kompisar, hans vettiga kompisar t ex.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Clara) skrev 2024-12-04 08:46:46 följande:
    Det handlar inte om att dom aldrig ska få ses utan när man åker på semestrar och firar högtider som nyår. Vi har små barn och dom andra förstår inte detta eller tar noll hänsyn till detta. Bättre att umgås med andra småbarnsföräldrar. Hans vänner super ner sig totalt och sover på bordet? Jag får gå hem med barnen och min man förstår inte problemet. 
    Du verkar ha valt fel man att skaffa familj med. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Clara) skrev 2024-12-04 08:46:46 följande:
    Det handlar inte om att dom aldrig ska få ses utan när man åker på semestrar och firar högtider som nyår. Vi har små barn och dom andra förstår inte detta eller tar noll hänsyn till detta. Bättre att umgås med andra småbarnsföräldrar. Hans vänner super ner sig totalt och sover på bordet? Jag får gå hem med barnen och min man förstår inte problemet. 
    Fast man tar väl inte med småbarn på en nyårsfest där alla andra är vuxna barnfria?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Clara) skrev 2024-12-04 10:29:47 följande:
    Jag syftar egentligen på ett gemensamt umgänge. Typ föräldrarna på förskolan. Bättre att fira högtider och liknande som förstår grejen med att ha små barn. Hans vänner vill dra med oss på resor som inte alls är anpassade utifrån barnen. Detta har hänt och det slutar bara med katastrof. 
    Men varför följer du ens med?

Problemet är inte vännerna utan din man. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Clara) skrev 2024-12-04 11:41:46 följande:

Detta gör honom ledsen och besviken. Att han vill att det ska funka och så gör det inte det. Jag säger inte att han aldrig får träffa dessa personer, men han vill samtidigt inte att vi umgås med några andra. 

Jag har flyttat så har inte massa vänner där vi bor idag men börjat lära känna andra föräldrar i våra barns ålder och föreslår att vi kan börja umgås lite mer mer dom och det vill han inte. Han vill vara kvar i det gamla, men han vet att det gamla inte är bra för honom egentligen. 

Låt honom bli ledsen och besviken då. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Clara) skrev 2024-12-04 11:49:55 följande:
    Jo men det blir tråkigt för alla inblandade parter att vi ska sitta isolerade på exempelvis midsommar eller nyår och inte vara med andra familjer med barn. 
    Är det roligare att vara med hans kompisar?

Eller så delar ni på er. Du bjuder hem de du vill umgås med och så får han välja var han vill vara. 
Svar på tråden Kan jag kräva att han byter till yngre kompisar?