Inlägg från: Lönnsirap |Visa alla inlägg
  • Lönnsirap

Kan jag kräva att han byter till yngre kompisar?

Det blir rätt paradoxalt att så tydligt ge barnen självbestämmande och integritet och samtidigt också tycka sig ha rätten att begränsa, och kontrollera en partners umgänge. 

Jag tänker att det är rimligt att ibland ta avstånd ifrån människor man inte VILL umgås med, men att kontrollera sin partner är faktiskt rätt unket.

Så mitt hetaste tips är att du hittar ett sätt att hantera att din partner har vänner och umgänge du inte uppskattar och att du ser till att akta dig för att försöka manipulera honom till att bryta med sitt umgänge. 

• Lönnsirap

Nu när det kommer fram mer tycker jag att TS ska sluta att skylla på makens vänner att han tycker det är okej situation för barnen och henne med firanden som inte blir kul för familjen.

Din iver att lösa situationen gör att du missar att alla relationer bygger på kompromisser och rimliga avvägningar och som vuxna behöver göra. Din partner är inget barn, utan han får själv bestämma om han vill prioritera suparfester som du inte vill på, eller om han vill hänga med på något du föreslår.

• Lönnsirap
    Anonym (Clara) skrev 2024-12-05 06:07:16 följande:
    Titta på framgångsrika 30 åringar idag. Det passar oss bättre familjemässigt. Att umgås med andra familjer som har barn i samma ålder. 
    Du är fri att umgås med framgångsrika 30-åringar om du vill, men du lär ju knappast lära känna dem om du gnäller på din man och fortsatt tänker att det är han som borde ta tag i saken. 

Visst hade livet varit bättre, om det hade varit mer likt din dröm, men, du har ju skaffat relationen med denna man och fått barn. Hur kan du göra det bättre? 
Svar på tråden Kan jag kräva att han byter till yngre kompisar?