• Jemp

Ångrar nya jobbet

Det är väl bättre att fråga dem om hjälp att lösa barnomsorgen, tex höra dig för om de har sånt i kommunen eller kan köpa in. 

• Jemp

Generella regeln är ju att man inte kan säga upp sig För att gå på bidrag rakt av. 

Arbetsgivarens möjlighet att anpassa tiderna bör så såklart också kolla upp. 

• Jemp
    Anonym (Ma) skrev 2024-12-05 15:09:01 följande:

Oj vad attackerad jag blev. Om ni läser mina svar högre upp så ser ni att jag inte alls menar att jag ska avsluta min anställning och gå på bidrag istället.
    Min fråga var bara vad som gällde kring det. 

Då det verkar uppstått lite missuppfattningar hur jag menade i mitt inlägg så ska jag förtydliga, trots att det är känsligt att gå in i detta och trodde inte det skulle behövas.

Jag ville ha råd på hur jag kan gå tillväga i min situation. Jag har kämpat I över ett halvårs tid med ekonomi, jobb, svår separation från en narcissist som jag har barn med då psykisk misshandel pågått i 9 år.
    Jag är jätteglad över att ha ett jobb, var i inlägget eller mina svar har jag sagt att jag inte är tacksam över det?
    Jag lever med utmattning och ångest syndrom, men kämpar ändå trots att jag egentligen inte klarar det, för att ha en inkomst för mig och mina barn.
    Med min utmattning så är det extra svårt att kämpa med ett jobb där arbetstiderna försvårar.

Jag skrev också i ett svar att jag söker andra jobb som ger mig bättre förutsättningar under tiden jag har det nuvarande. Avsluta min tjänst i hemtjänsten har jag aldrig sagt att jag ska göra.

Svaren ni ger mig är dömande som lat och otacksam, vilket är långt ifrån den jag är, jag gör allt i min makt för mina barn och min livssituation!

Hoppas ni förstår mer nu!

Anledningen till responsen är att du just frågat om du kan säga upp dig och be om att få gå på bidrag istället.

Mår du för dåligt för att arbeta ska du vara sjukskriven, inte säga upp dig och försöka få försörjningsstöd. 
Svar på tråden Ångrar nya jobbet