Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Ni som alltid bott i lägenhet - hur är det?

Jag växte upp i lägenhet i Stockholm och har bott på samma sätt hela mitt liv. Att köpa hus här är nästan omöjligt rent ekonomiskt. Åtminstone för mig. jag hade två nära vänner som båda bodde på samma radhuslänga och visst kunde man vara lite avundsjuk, speciellt på somrarna när grillen togs fram. Däremot har det aldrig varit något att sakna. Vi växte upp i en stor 6:a med öppen planlösning och stora rum. kompisarna ville hänga mer hos mig än jag hos dom många gånger. Mycket grönområden utanför och avsaknaden av hus fanns inte och finns inte än idag. Jag tycker ni tänker klokt och allt handlar om vad ni själva är vana vid. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Lgh) skrev 2024-12-03 06:35:39 följande:

Såg att någon skrev om grill. Det gör vi och våra grannar på gården. Vi har utemöbler vi delar på. Är hyresrätt, men folk har köpt in lite och ställt ut som alla får använda.

När barnen var små kom vi överens med de andra barnfamiljerna i huset att leksaker som lämnades ute fick alla använda. Så det fanns lite bollar, en liten studsmatta ett tag osv. 

Det var jag :) vi hade tyvärr inte den möjligheten som liten och det var också då jag kanske saknade det. Idag har vi den möjligheten med en mycket fin innergård med park och grillar ibland med barnen på somrarna. Så visst finns det lösningar 
Svar på tråden Ni som alltid bott i lägenhet - hur är det?