Inlägg från: Anonym (Postpaket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Postpaket)

Självstående förälder

Finns det någon mer som är på resan att försöka bli självstående förälder? 
    Själv är jag igång med ivf försök men fortfarande inte delgett alls många vad jag startat. Lite ensamt ibland att vara själv på resan även om jag självklart har några anhöriga att dela mot och medgångarna med. 

Hur går det för er andra på er resa? Har ni börjat bättre för omvärlden? Hur är reaktionerna? 

• Svar på tråden Självstående förälder
  • Anonym (Postpaket)

Så spännande. När gjorde du insemination? Vet du om det tagit sig eller väntar du att testa? 

• Anonym (Postpaket)

Ingen mer som är på denna resan?

• Anonym (Postpaket)
    Anonym (Pratglad) skrev 2025-01-23 20:07:03 följande:

Hej jag är på samma resa, har gjort ICSI ..
    ingen partner och det är mitt första försök.
    jag har inte berättat till någon alls, då jag tidigare I livet fått MF och jag vill inte göra folk besvikna. så ja det är jobbigt att hålla allt för sig själv. det Är tungt både fysiskt och psykiskt själv, humöret pendlar, kroppen värker och man är i en ständig ovisshet.. så man kan inte förklara till någon vad det är som händer. 

hur långt har du kommit i resan? 

Spännande att vi är på liknande resor. Jag har gjort två försök som tyvärr inte gått vägen. Försöker väl hålla uppe gnistan men känns ändå ganska tungt. Har väl tänkt för mig själv att jag gör ju detta för att jag inte har en partner och inte för att jag har några infertilitetsproblem eller dylikt och trodde väl lite naivt att om det inte går på första försöket så lär det väl gå på andra.
  • Anonym (Postpaket)
    Anonym (Pratglad) skrev 2025-01-24 21:30:38 följande:

Jag förstår att det är tungt men ge inte upp, man har ju sett andra som det har funkat på 3-4e gången. Hur gammal är du? Gör du det i Sverige? Jag åkte till Riga och gjorde det

Anonym (Pratglad) skrev 2025-01-24 21:30:38 följande:

Jag förstår att det är tungt men ge inte upp, man har ju sett andra som det har funkat på 3-4e gången. Hur gammal är du? Gör du det i Sverige? Jag åkte till Riga och gjorde det

Jag kör i Sverige. Jag är 35+ så börjar så sakta ha åldern emot mig. Hur gammal är du? Var är du i processen?
Svar på tråden Självstående förälder