• Spucks

Jobbar både jul och nyår

Anonym (Mamma till 3 busungar) skrev 2024-11-30 18:11:29 följande:

När de varje år pratat om varannan och hänsyn till barnfamiljer.  Mig har de då verkligen inte tagit hänsyn till ,utsn känns mer som dom tänkt hon är barnledig i jul,fint då kan hon arbeta den också.

Detta förstår jag inte. Du anser att de inte tar hänsyn till dig som förälder, eftersom de har schemalagt dig under julhelgen, där du INTE har barnen i år?
  • Spucks
    Anonym (Mamma till 3 busungar) skrev 2024-12-01 08:30:56 följande:
    Vad är de du inte förstår? Jag kan absolut arbeta jul,men inte nyår då jag har 3 små barn och ingen kan vara barnvakt på nyår och NEJ deras pappa kan inte hjälpa mig.  Jag reagerar på att jag ska behöva arbeta båda stoehelgerna,när dom tidigare sagt att man ska arbeta 1 storhelg var. Nu känns de mer som att dom lägger mig på båda,för dom vet att jag är barnledig I jul och nyår får jag lov att lösa. Men man får väl sjukskriva sig 🤷?♀️ för nej jag har verkligen ingen som kan ta dom på nyår.
    Jaha, du var rätt otydlig i din TS. Jag trodde att du är irriterad att du behöver jobba jul.
    Ja, att du ska jobba både jul och nyår är väldigt elakt. Har du pratat med chefen?
Svar på tråden Jobbar både jul och nyår