• molly50

Vill han inte ligga med mig??

Tecum skrev 2024-12-02 21:04:04 följande:
    Okej "ni kvinnor på FL" menade jag. Kanske lite otydligt men ni förstod nog. Och vi alla noterade att ingen hade några invändningar mot de nedsättande kommentarerna... 

Säger en hel del.
    Jag håller med om att det var nedlåtande kommentarer.
    Men jag tycker inte att alla kvinnor på FL ska behöva ställas till svars för vad några individer skriver i en tråd.
  • molly50
    Tecum skrev 2024-12-03 15:51:24 följande:
    Det har du rätt i, det finns många vettiga kvinnor här. Du är en av dem. Tyvärr är de väldigt tysta när det skrivs nedlåtande om män, och i synnerhet de elaka kommentarerna om oerfarna män stör mig.

I många trådar dras män över en kam utan att någon kvinna reagerar. Inte förrän det påpekas i alla fall. Och jag dras ibland med i jargongen här.
    Tack! Det värmer att höra.

Jag reagerar också på att såväl kvinnor som män dras över en kam.
    Och jag tycker inte heller att det är ok att tala/skriva nedlåtande om oerfarna män.
    Jag har varit med om oerfarna män själv och jag ser det som ett privilegium att han vill ge mig sin oskuld.
    Och det ger ju också mig chansen att lära upp honom så att det blir bra för oss båda.
    Jag har,i så fall,sämre erfarenheter av erfarna män som bara tänker på sin egen njutning och är porrskadade.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-12-03 17:45:29 följande:
    Om man ska diskutera hur långt män kommit 2024 för de inte har kommit längre än de gjort tycker jag vi också ska diskutera hur långt kvinnor har kommit.
    Anonym (Herregud) skrev 2024-12-02 12:17:46 följande:
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-02 07:48:30 följande:
    Jag blir mörkrädd när män ber kvinnor beskriva sina kroppar detaljerat med motiveringen att andra män skulle ha samma preferenser som deras. Har vi inte kommit längre 2024?
    Haha, tänkte precis samma. Anders 50 plus sitter på nätet och frågar kvinnor om längd, vikt och utseende och frågar sig om vi inte kommit längre 2024. Skrattade rakt ut.

Var skrev jag något om att diskutera hur långt män eller för den delen kvinnor har kommit?
    Det jag skrev var att jag inte tycker att alla kvinnor ska behöva stå till svars för vad ett fåtal skriver.
    Jag skulle t ex själv aldrig skriva på ett nedlåtande sätt om någon och vill då inte heller bli sammankopplad med sådana som gör det.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-12-03 23:36:27 följande:
    Jag har inte påstått att du sagt det, jag citerade inläggen där "Har vi inte kommit längre" började, det var inte dina.

Att svara "inte kommit längre 2024" med "Men ni kvinnor är inte bättre" är inte riktigt samma sak som att tycka att du ska stå till svars för vad ett fåtal skriver.
    Det var riktat till personen som skrev "inte kommit längre 2024"
    Nej,men eftersom det var mig du citerade så tolkade jag det som att du menade så.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-12-04 10:47:59 följande:
    Jag får bli bättre på att påpeka att det jag skriver hör ihop med de andra inläggen jag citerar, jag tänker oftast att det är uppenbart att citerar dem av en anledning.
    Ja,när det ligger fler inlägg med i det man citerar så kan det lätt bli missförstånd.
Svar på tråden Vill han inte ligga med mig??