• Anonym (K)

Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning

Anonym (Hm) skrev 2024-12-01 08:13:53 följande:
    Min kille är generellt lite dålig på att minnas födelsedagar, han glömde nästan sin pappas t.ex för några månader sedan -hans bror ringde och påminde. 

Jag nojar just nu mest om han inte kommer uppmärksamma min födelsedag alls. Jag krävet inget storslaget men bara något som visar att han tänker på mig. 

Han har inte föreslagit något alternativt datum som vi kan fira bara vi tvä vilket jag ubte vet hur jag ska förhålla mig till. Det kan ske när som helst i närtid men att det sker är väldigt viktigt för mig.
    Han tillhör alltså dem (ganska många) som tycker födelsedagar är oviktiga. Han glömmer till och med sin pappas födelsedag.
    Du bör inte vänta dig att han uppmärksammar din födelsedag så mycket varken i år eller i framtiden.
    Oavsett om du gör massor för honom eller inte.
    Han har inte bett dig göra saker på hans födelsedag och han skulle sannolikt vara lika nöjd med endast ett "grattis".

Vill du att han firar dig får du bestämma dag och aktivitet, och berätta att du hoppas på en present.
    Take it or leave it. Hoppas du på mer blir du besviken. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-01 18:38:50 följande:
    Jag var inte bekant med svågern och jag är inte bjuden på begravningen. Annars hade jag gått. Jag bjöd honom med 3 veckors varsel, är väl lagom?
    Återigen - ingen blir bjuden på en begravning, man bara går dit.
Svar på tråden Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning