• EnAnonumius

Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning

Anonym (jury) skrev 2024-11-30 17:29:04 följande:
    Vem säger att han måste vara sitt bästa jag den dagen? Det är väl helt OK att han håller en lågmäld profil den kvällen och förklarar omständigheterna, men han borde ändå kunna dyka upp till sin partners 30-årsdag och visa upp sitt ansikte den dagen om han nu också anser att dom är ett par. Han får ju säkert andra tillfällen att vara sitt bästa jag.
    Vad duktig du är som skulle kunna klara av en sådan sak som att gå på begravning OCH fest på samma dag.

Vem är du att bestämma åt andra var de borde och inte borde på en dag som en begravning och partnern planera sin födelsedagsfirande samma dag? 🙄

Tycker att TS partner skall få avgöra själv om han orkar gå på en FEST samma kväll som en begravning är.

Det som är fel är att det finns så kallhjärtade  människor som inte kan förstå att en begravning kan vara jobbig för många även om man nu inte råkar "stå varandra nära", men man kanske är nära någon av de andra sörjande.

En vuxen person, som TS påstår att hon är,  borde kunna förstå, rent teoretiskt, att det kan bli jobbigt att närvara på bägge saker samma dag, även om man aldrig varit med på en begravning själv.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-30 17:39:11 följande:
    Jag är väldigt nära mina vänner, dey är gamla vänskaper. Vi håller kontakt ofta men gar inte kunnat träffa dem av olika anledningar senaste månaderna.
    Du är inget annat än en småsint liten egotrippad prinsessa. Ja det är så som du framställer dig själv som i din tråd.

Du vill att din partner skall ta hänsyn till dig och din födelsedag och firandet av det.

Men vad är din hänsyn till honom? Du kunde gott ha  lagt ditt jävla 30-års firande på en annan dag än samma dag som begravningen är.

Oavsett om man gått på begravning själv eller inte, så borde du ju vara tillräckligt gammal för att förstå, på en teoretiskt plan, att en begravning kan vara jobbig och emotionellt dränerande.

Om du vill att han skall ta hänsyn till dig. Så visa detta genom att du tar hänsyn till honom.

Du är vuxen nu TS och har varit en s.k vuxen person i 12år, bete dig där efter.

• EnAnonumius
    Anonym (jury) skrev 2024-11-30 21:02:56 följande:
    Har partnern ens tydligt sagt att han vill komma om hon skulle ändra dagen för 30-års firandet till en annan dag? Skulle han så inte bara komma med en annan ursäkt omkring något annat som är jobbigt just den dagen? 
    Jag är inte intresserad av att sitta och spekulera om andra personer som jag inte känner. Det är bara patetiskt och kontraproduktivt.
    Jag svarar enbart baserat på det TS själv har skrivit i sina inlägg. Något du bara får finna dig i att jag gör..
    Anonym (jury) skrev 2024-11-30 21:02:56 följande:
    Tror det är det som är kärnan i problemet, att han inte alls tycker att dom har en tillräckligt klar relation till varandra som par, att han vill presenteras för några vänner på detta stadium av relationen. Gjorde han det skulle han lättare kunna abstrahera från jobbigheten i att klara av en begravning och ett 30-års kalas på samma dag.

Och du fortsätter att bestämma åt andra hur de skall tänka och reagera och du fortsätter även här att spekulera i "hur han tänker".

Nej, oavsett vad du anser och tycker och tänker, och även sjunker så lågt försöker bestämma åt andra hur de skall tycka och tänka, så är det inte alls alla som klara av att ta tillräckligt med distans från en begravning och gå på fest samma dag..

Om det nu var så otroligt viktigt för TS att presentera sin kille till sina vänner på en fest, så hade hon kunna lagt festen på en annan dag än samma datum som begravningen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-30 22:46:07 följande:
    Jag planerade "min jävla fest" innan jag visste om att begravningen skulle äga rum samma dag. Han däremot hade kunnat berätta att det blir samma dag INNAN jag frågade honom.

Hade du berättat för din pojkvän att du planerade din födelsedag, på samma dag du fylde år? Eller tog du för givet att han skulle veta att du planerad?
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-30 22:49:11 följande:
    Jag visste ju såklart inte att begravningen var samma dag och lite chockad att han inte berättade förrän jag bjöd honom på festen. Hade jag blivit tvungen att missa HANS födelsedag för något i världen hade jag låtitnhonom veta direkt hur ledsen jag är över det.

Jag har lite svårt att ta detta inlägg på allvar..
    OM, notera att jag skriver OM, det stämmer det du helt plötsligt plötsligt skriver här, varför tog du inte upp det i din TrådStart?

Sedan så vad skulle han ha för anledning att berätta för dig om vilken dag begravningen var. Det är ju knappast som så att ni bor ihop och varit i hop i "några år"..

Sedan så en sak till. Att du skulle göra på ett visst sätt är en sak. Men du kan knappast ta för givet att andra gör på "samma sätt" som dig. Man är olika individer.

Sedan så kan man fråga sig NÄR du meddelade för din pojkvän, meddelade du att du hade börjat att planera?

Det som också är märkligt är att du gör allt för att svartmåla din pojkvän, samtidigt som du gör allt för att framställa dig om hur präktig och duktig du skulle vara i "samma sits". 😌

• EnAnonumius
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-01 08:04:12 följande:
    Anledningen till att jag inte tog upp detta i trådstarten var för att jag kom på det senare hur JAG hade gjort. Insåg att det nog var det som gjort mig bwsviken och inte faktumet att han kanske inte kommerm

Jag meddelade honom 3 veckor innan att jag planerat dagen. Tror helt ärligt , vid närmare eftertanke att det inte gjort nåt om han meddelat mig så fort han visste när begravningen var, det skulle sända signalen att han bryr sig om min födelsedag.

Nu nojar jag över om han kommer kompensera genom att uppmärksamma den på något sätt öht. I min värld firar man varandras födelsedag, även i en by relation. Vi hade dejtat i 2 månader när han fyllde och då skämde jag bort honom.  Men om du anser att födelsedagar är oviktiga om man inte varit ihop i flera år tycker vi nog olika.
    " Men om du anser att födelsedagar är oviktiga om man inte varit ihop i flera år tycker vi nog olika."

Har aldrig påstått det heller..

Apropå "att vara /tycka olika....

Så verkar du ju själv glömma bort, baserat på dina poster i tråden var besviken på din kille för att han inte gör på samma sätt som dig.

Som sagt du skrev ju det själv också, man är olika individer, även om man är ett par i ett förhållande.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-01 18:38:50 följande:
    Jag var inte bekant med svågern och jag är inte bjuden på begravningen. Annars hade jag gått. Jag bjöd honom med 3 veckors varsel, är väl lagom?
    3 veckor, ja det är ju okey. Dock så när han sa att han inte kunde komma då han skulle närvara på en begravning den dagen, så tanken slog aldrig dig att du kunde flytta ditt firande till en Lördag,
    då de flesta begravningar sker på en vardag (Måndag till Fredag? Om det nu är så über viktigt för dig att presentera din kille för dina vänner samtidigt. Det var ju trots allt 3 veckors varsel, sp då hade du ju själv kunnat fixa det.
    Det är lättare att flytta på en födelsedagsfirande, än en begravning.

Du vet vi flesta vuxna som vill fira sin födelsedag, har inget tvångsbehov av att fira det på det exakta datumet, utan vi justerar lite så att vi kan få med den personer vi tycker är viktiga att ha med på sitt firande.

Svar på tråden Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning