• Ess

Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning

Anonym (jury) skrev 2024-11-30 16:08:28 följande:

Tycker att pojkvännen borde skärpa sig och gå till både svågerns begravning och TS 30-års dag om dom verkligen är ett par.

Verkar lite överdrivet att inte kunna klara av möta upp och visa flaggan till bägge arrangemang. Så krossad av sorg kan han väl inte vara av en inte särskilt nära bekants bortgång. Kanske blir det en lite konstig dag, men det borde han kunna klara av. Verkar mer som att han har en annan syn på relationen än TS.

Håller med om detta. Själva begravningen är inte åt nöje, men sen brukar man samla sig efteråt och ha rätt roligt på fikan efteråt. Själv hade jag inte haft problem att gå på både begravning och fest på kvällen.
  • Ess
    Anonym (jhpoö) skrev 2024-11-30 17:16:42 följande:
    Vad duktig du är som kan göra det och vara ditt bästa jag för introduceras till din partners vänner...
    Jaha
  • Ess
    Krocko skrev 2024-12-01 09:07:00 följande:

Begravning på en lördag? Det är väldigt ovanligt.

Har faktiskt inte reflekterat över det förrän nu när du skrev det. Jag har varit på många begravningar och alla har varit vardagar och på tidig eftermiddag.
    Så antingen en Fredagstråd, eller så ljuger han för ts.
  • Ess
    Anonym (Ego) skrev 2024-12-01 10:01:17 följande:
    Måste inte vara. Det är kanske ovanligt, men inte otänkbart att det är på en lördag. Varför skulle man ljuga om en sådan sak och tro att man kommer undan med det..? Kommer ts aldrig träffa någon av hans släktingar någonsin igen?
    Då sorterar jag den till fredagstråd.
  • Ess
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-01 10:04:21 följande:
    Det här är inte en "fredagstråd" och han ljuger inte för mig. Däremot skrev jag en annan veckodag för anonymitetens skull. Ja, det ÄR en vardag. Men i sammanhanget är det inte aå viktigt. Denna vardag var enda dagen jag lyckades samla alla.
    Ok!
Svar på tråden Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning