• Anonym (jury)

Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning

Tycker att pojkvännen borde skärpa sig och gå till både svågerns begravning och TS 30-års dag om dom verkligen är ett par.

Verkar lite överdrivet att inte kunna klara av möta upp och visa flaggan till bägge arrangemang. Så krossad av sorg kan han väl inte vara av en inte särskilt nära bekants bortgång. Kanske blir det en lite konstig dag, men det borde han kunna klara av. Verkar mer som att han har en annan syn på relationen än TS.

• Anonym (jury)
    Anonym (jhpoö) skrev 2024-11-30 17:16:42 följande:
    Vad duktig du är som kan göra det och vara ditt bästa jag för introduceras till din partners vänner...
    Vem säger att han måste vara sitt bästa jag den dagen? Det är väl helt OK att han håller en lågmäld profil den kvällen och förklarar omständigheterna, men han borde ändå kunna dyka upp till sin partners 30-årsdag och visa upp sitt ansikte den dagen om han nu också anser att dom är ett par. Han får ju säkert andra tillfällen att vara sitt bästa jag.
  • Anonym (jury)
    EnAnonumius skrev 2024-11-30 20:42:36 följande:
    Men vad är din hänsyn till honom? Du kunde gott ha  lagt ditt jävla 30-års firande på en annan dag än samma dag som begravningen är.
    Har partnern ens tydligt sagt att han vill komma om hon skulle ändra dagen för 30-års firandet till en annan dag? Skulle han så inte bara komma med en annan ursäkt omkring något annat som är jobbigt just den dagen? 

Tror det är det som är kärnan i problemet, att han inte alls tycker att dom har en tillräckligt klar relation till varandra som par, att han vill presenteras för några vänner på detta stadium av relationen. Gjorde han det skulle han lättare kunna abstrahera från jobbigheten i att klara av en begravning och ett 30-års kalas på samma dag.
  • Anonym (jury)
    EnAnonumius skrev 2024-11-30 22:07:28 följande:
    Om det nu var så otroligt viktigt för TS att presentera sin kille till sina vänner på en fest, så hade hon kunna lagt festen på en annan dag än samma datum som begravningen.
    Jag antar att TS inte visste i förväg när svågern skulle avlida och ännu mindre när han skulle bli begraven, men när det nu blev som det blev på samma dag som 30-års firandet, tycker jag pojkvännen kunde ha ansträngt sig lite mera, dykt upp till firandet, visat fram sitt ansikte, deltagit i middagen på ett dämpat sätt och gått hem tidigt den kvällen med motiveringen att det hade varit en jobbig dag.

Ingen skulle väl ha tyckt att det var konstigt, men att bara låta bli att dyka upp skulle jag tolka som att han av någon anledning egentligen inte var särskilt intresserad av att bli presenterad för TS vänner på nuvarande stadium av deras förhållande.
  • Anonym (jury)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-30 22:57:09 följande:
    Hade planerat på annat sätt om han bara låtit mig veta direkt när begravningen är i tid. Eftetsom den infaller på just min födelsedag är jag besviken att han inte betättade så fort han fick veta när den är.
    ..
    Tycker att det är rätt så uppenbart att 'pojkvännen' har ett rätt så annorlunda syn på deras förhållande när han är så nonchalant att inte ens bekymrar sig om att meddela TS om han att är förhindrad att kunna delta i 30-års firandet på den dagen.
Svar på tråden Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning