Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Fick födelsedagspengar utan att tacka, bråk.

Bara för att 600 är småpotatis för dig så är det förmodligen inte det för givaren. 
    Min svärfar gav alltid en hundralapp i julklapp till barnbarnen. De var vuxna och tjänade som du. Han var fattigpensionär. Om de inte tagit emot eller tackat hade han blivit förtvivlad. För honom var det en stor summa och det han kunde ge vilket var viktigt för honom att få göra. 

• Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-29 21:21:45 följande:

Handlar ju om att jag inte sett gåvan. Eftersom jag bara kollar att det finns pengar på kontot, men inte kontrollerar hur mycket som dras hela tiden så har jag inte märkt detta alls. 

Jag har inte fått ett meddelande om att grattis och sedan jag har skickat en gåva till dig på ditt konto. Så det handlar inte om att jag inte ville tacka pga summan utan för att jag inte märkte av summan. Hade det kommit in 10 tusen hade jag reagerat. Men nu var det ett belopp som gjorde att jag inte märkte av det. Vi säger att du har 24400 på kontot eller 25000, reagerar du verkligen då? 

Absolut, jag har koll på om det diffar 50 kronor på mina konton. Ser över dem dagligen. Kan inte förstå att man har så dålig koll att 600 kan försvinna i mängden oavsett om man har 5000 eller 50000.
  • Anonym (G)

Det löser sig nog av sig självt.
    Gissningsvis har givaren satt in beloppet för sista gången. 

Svar på tråden Fick födelsedagspengar utan att tacka, bråk.