Pappan ger inte tillbaka mina saker
Barnens saker ska vara med barnen.
Säg till honom detta
"Vad har du för nytta av "barnens saker" när barnen är hos mig? På mina veckor vill jag ha både barnen och barnens saker levererade, tack! Med din logik skulle jag annars behöva köpa nya handdukar varje gång de ska ha idrott, eftersom du samlar dem på hög hos dig efter gympan. Förstår du detta själv eller ska jag boka samtal hos socialen så de får förklara för dig hur saker är tänkt att fungera? Alternativt så börjar jag skicka dem till skolan UTAN handduk på dina dagar - du får helt enkelt åka en sväng till skolan på morgonen med de handdukar som du snott utav mig och lämna över till idrottsläraren. JAG kommer inte skämmas, utan kan enkelt förklara att barnen inte har handduk med sig eftersom min exmake inte förstår skillnad på mitt och ditt, och har stylit alla barnens handdukar! Jag kommer berätta samma historia till alla våra gemensamma vänner, och dina föräldrar. Eller så växer du upp, vad sägs om det?"
PS. Hur sköter ni underhållet? Betalar han udnerhåll kan han hävda att barnens saker ska du stå för. Men du kan även då hävda att han itnte behöver använda barn-handdukarna på mamma-veckor, så sakerna ska fram och tillbaka, punkt slut.