Anonym (Arg) skrev 2024-12-03 13:37:11 följande:
Om de sen inte vågar stå för det kommer det vridas till att det är jag som går in för att förstöra. Jag kan absolut ta samtalet med honom, men de måste kunna stå för att det är deras vilja om det skulle dras vidare.
Folk läser in väldigt många åsikter och känslor som inte finns här. Jag är på intet sätt kuvad, men jag känner honom och vet vad han är kapabel till. Jag har redan rådfrågat professionella och det är vad jag förhåller mig till.
De behöver inte stå för det - det är DU som meddelar honom! Sedan vill han säkert förhöra dem när de ses, spelar ingen roll vad barnen säger då. Blir det konflikt kan du ta honom till FR lika gärna. Be någon utomstående fråga barnen vad de egentligen vill, utan att ni vuxna hör på. Sedan kan hen berätta och ni vuxna kan anpassa er till det.
Nähänä. Så du tycker själv att du står upp för dina barns vilja här...? Nej, det gör du inte för du vill inte att det ska kunna vridas emot dig, det skrev du ju nyss iaf. En professionell människa skulle säga åt dig att respektera barnens önskan, inte att böja dig för hans aggressioner.