• Anonym (Terapeuten)

Det riktiga knullet!

Är det en million dollar question eller är det så enkelt som att åskådliggöra våra primitiva drifter och könsroller vi har som djuret ?människan?? Komplicerar vi det? Hur ser det riktiga knullet ut? Vad vill kvinnan ha och kanske ännu mer intressant, vad klarar dagens män av att leverera? Fråga till alla damer på forumet. Ge oss den osminkade sanningen ;)

• Svar på tråden Det riktiga knullet!
  • Meddelande borttaget
  • SannnaB

Jag tycker om att ha sex med kvinnor. Jag tycker om att ha sex med män också och ibland är det riktigt skönt att få kuk i sig men dom skönaste orgasmerna har jag fått med kvinnor. 

• Anonym (Terapeuten)
    Anonym (Kvinna +40) skrev 2024-11-28 09:30:28 följande:

Vad man vill ha i stunden beror på sinnesstämningen och jag vill inte ha det likadant varje gång. 
    Ömsint älskog där man smälter ihop på ett högre plan är lika uppskattat som ett rent djuriskt knull där man blir tagen rent ut sagt. 
    Jag tror att båda sidorna behöver finnas i en långvarig relation. 
    För att generalisera lite så föredrar jag mer action med roliga inslag än vanilj. Vanilj är absolut inte min grej i långa loppet för då tröttnar jag. 
    Variation förnöjer helt enkelt! 
    Särskilt om det involverar sex med flera, det är riktigt intressant. 

Intressant! Ja oftast lurar vi oss själva att tro att antingen det ena eller andra är den sanna vägen. Men precis som vi har våra primitiva drifter så har vi också en utvecklad mental sida som också spelar på mer komplexa strängar. Som du beskriver variation, ömsinthet, kraftfullt djuriskt. Men frågan som återstår att svara på är om vi män som kollektiv genomgått någon förändring över tid som mattat ut den känsla av manlighet som ofta ligger bakom en mer maskulin beröring, kommunikation och blick, och roll som axlas under den sexuella akten?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Terapeuten) skrev 2024-11-28 09:16:46 följande:
    Det riktiga knullet!

Är det en million dollar question eller är det så enkelt som att åskådliggöra våra primitiva drifter och könsroller vi har som djuret ?människan?? Komplicerar vi det? Hur ser det riktiga knullet ut? Vad vill kvinnan ha och kanske ännu mer intressant, vad klarar dagens män av att leverera? Fråga till alla damer på forumet. Ge oss den osminkade sanningen ;)

Det riktiga knullet innehåller erfarenhet och lyhördhet för motparten och alltså vet vad man håller på med. Även i en snabbis . 
    Jag som kvinna vill ha blandning av djuriskt sex där han äger mig och av passion där man möts i känslor och älskar likväl som nyfikenhet på nya saker och testar gränser.
    Bra sex måste få ta tid  både att utöva men också att lära sig. 

Nu har jag erfarenhet bara av äldre män så jag kan inte uttala mig om "dagens" män . Dom äldre har koll och vet vad dom gör och dom krånglar inte till det. 

Däremot har jag märkt tendenser bland yngre som jag pratar med att det verkar vara vanligare att ha sex utan känslor och DET känns inte alls okej . Det är verkligen att komplicera saken . För plötsligt en dag  sitter 35-åringen och undrar varför sambon inte vill ha sex längre och kan verkligen inte ta till sig kopplingen mellan känslor och sex .. "vadå det är ju bara sex.."..  nej min käre Watson det är precis vad det INTE är ..
  • Anonym (Terapeuten)
    Anonym (Kvinna +40) skrev 2024-11-28 10:28:15 följande:

Utveckla gärna frågan och tankegången lite mer så jag bättre förstår vad du är ute efter. 

Min uppfattning om män som kollektiv är nog att maskuliniteten är kvar men att synen på vad maskulint egentligen är har förändrats något över tid. 
    Ta den tidigare stereotypen av hårda tuffa män som inte visar känslor (ni fattar vilken bild som illustreras) så uppskattar nog flertalet kvinnor att män har börjar visa mjukare sidor också. För mig har det inte direkt ett samband med maskulinitet.
    Min erfarenhet baseras väl mest på män födda under 70-80 talet så yngre generationer har jag ingen uppfattning om. 
    Jag märker ingen minskad maskulinitet i varken beröring, blickar eller roll under akten men tycker nog att kommunikation har genomgått en förändring med ökad lyhördhet och medvetenhet om kvinnas behov vilket uppskattas. 

Du verkar förstå precis vad jag är ute efter, mycket intressant svar och jag initierade frågan just för att kvinnor lyft avsaknad av maskulinitet kopplad till fysisk samvaro i olika forum. Tänker också som du är inne på att frågan kan ses olika av olika generationer förstås.
  • Anonym (Terapeuten)
    SannnaB skrev 2024-11-28 09:42:13 följande:

Jag tycker om att ha sex med kvinnor. Jag tycker om att ha sex med män också och ibland är det riktigt skönt att få kuk i sig men dom skönaste orgasmerna har jag fått med kvinnor. 

Men hur viktigt är det för dig med skillnaden mellan kvinnlig respektive manlig beröring, är de mer maskulina dragen i hur du hanteras, och hur männen kommunicerar med dig viktiga för att du skall se det som det riktiga knullet?
  • SannnaB
    Anonym (Terapeuten) skrev 2024-11-28 10:56:20 följande:
    Men hur viktigt är det för dig med skillnaden mellan kvinnlig respektive manlig beröring, är de mer maskulina dragen i hur du hanteras, och hur männen kommunicerar med dig viktiga för att du skall se det som det riktiga knullet?
    Jag tycker om när dom pratar med mig och jag upplever att det blir mer sensuellt att älska med en kvinna. När jag älskar med en man så kan det gå ganska hårt till ibland och det tycker jag ändå är rätt skönt men ibland vill jag ha det där mjuka.
  • Anonym (Terapeuten)
    Anonym (Linda) skrev 2024-11-28 10:36:02 följande:
    Det riktiga knullet innehåller erfarenhet och lyhördhet för motparten och alltså vet vad man håller på med. Även i en snabbis . 
    Jag som kvinna vill ha blandning av djuriskt sex där han äger mig och av passion där man möts i känslor och älskar likväl som nyfikenhet på nya saker och testar gränser.
    Bra sex måste få ta tid  både att utöva men också att lära sig. 

Nu har jag erfarenhet bara av äldre män så jag kan inte uttala mig om "dagens" män . Dom äldre har koll och vet vad dom gör och dom krånglar inte till det. 

Däremot har jag märkt tendenser bland yngre som jag pratar med att det verkar vara vanligare att ha sex utan känslor och DET känns inte alls okej . Det är verkligen att komplicera saken . För plötsligt en dag  sitter 35-åringen och undrar varför sambon inte vill ha sex längre och kan verkligen inte ta till sig kopplingen mellan känslor och sex .. "vadå det är ju bara sex.."..  nej min käre Watson det är precis vad det INTE är ..
    Så erfarenhet, lyhördhet inför sin partner, förmåga att koppla på mer primitiva drifter och variation. Sen skulle man kunna beskriva det som över tid inhämtad kunskap som ökar färdigheten i att veta vad man håller på med i olika situationer oavsett om det handlar om att snabbt knyta an och få utlopp för gemensamma begär eller hur man hanterar ett mer utdraget samspel.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Det riktiga knullet!