Inlägg från: Anonym (Dam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dam)

Julen är barnens högtid

Julen är för alla som vill fira detta.Men det är klart att det inte är smart att bli full om det finns minderåriga i närheten.Så .

• Anonym (Dam)
    Tom Araya skrev 2024-11-28 16:27:43 följande:

Som svar på trådstarten:

Nej, det tycker jag inte.
    Julen är för alla... vem skulle annars komma och fira, annat än barnens föräldrar?

Jag har aldrig upplevt obehag av att vuxna dricker alkohol vid jul. Vissa kan bete sig även som påverkade, medan andra inte klarar att bete sig ens som nyktra. Jag vet vilka av dessa jag föredrar som sällskap.

Jag tror också att vi överlag överbeskyddar våra barn från livets olika innehåll, vilket gör dem mer känsliga.

Så är det.Verkligheten är ju någon annan..
  • Anonym (Dam)
    Anonym (Alice) skrev 2024-11-28 14:57:48 följande:
    Jag håller med. Och jag skulle också säga att om det fanns bra alkoholfria alternativ till exempelvis vin skulle jag gärna dricka det istället. I dagsläget finns det inte, då många alkoholfria viner smakar blaskig saft, vilket såklart inte är det man är ute efter när det kommer till vin. 

Tycker generellt sett att "trenden" med alkoholfritt vin, gin eller andra spritsorter, är väldigt rolig och jag ser fram emot att den blir större och resultaten bättre, även om det inte är perfekt än.
    Varför?Är du nykter alkis ?Livet är kort.
  • Anonym (Dam)

Julen är till alla som vill detta.Men att bli berusad då är inte bra för någon såklart.

• Anonym (Dam)

Nykterister på gång igen.Vit jul osv?

• Anonym (Dam)

Jag tricker1-2 glas vin om mår bra.

Svar på tråden Julen är barnens högtid