Böter från skolan
Men vad tror du själv...? Självklart ska man betala för skadegörelse! Det är verkligen skit samma att vi har skolplikt - man ska kunna sköta sig i möblerade rum!
Men vad tror du själv...? Självklart ska man betala för skadegörelse! Det är verkligen skit samma att vi har skolplikt - man ska kunna sköta sig i möblerade rum!
Och det är inte lärarnas ansvar att barnvakta eleverna så de inte förstör omkring sig!
Läste du hela TS? Sonen har alltså adhd och autism och går i en resursskola. Den ska alltså vara anpassad för elever med hans "problematik". Det är alltså inte en vanlig skola. Så det där med att "sköta sig i möblerade rum" är ju jus det som barn i en sådan skola inte alltid klarar. Förstår du verkligen inte bättre?
Ditt uttalande vore att jämföra med ett krav att blinda barn minsann ska kunna läsa vanliga böcker för det kan ju alla andra barn.
Och lärare har dessutom inte bara ett barn att ha koll på, utan en hel klass.... I resursskolor så klart mindre klasser, men fortfarande en hel skock, plus att man någonstans borde försöka få in lite undervisning också.
Jag tror att du ljuger. Eller jag hoppas det i alla fall. Ingen som faktiskt jobbar med barn borde använda uttryck som "diagnosbarn" eller påstå att man "måste klara av att vistas i möblerade rum" i en sådan här diskussion (då har man liksom inte fattat någonting om dessa "diagnosbarn" som du så fint kallar dem).
Till och med vår spec.lärare som själv har diagnos använder ordet, och ledningen, och EHT! Men neeeej då, det får man inte säga, för det är inte "trevligt".
Okej så du påstår inte att jag anser att du är en dålig pedagog för att du anser att man ska betala för det man förstör? Det är nämligen ett falskt påstående om mina åsikter. Verkar dumt att skriva det då va?
Jag anser att du är en dålig pedagog för att du använder uttryck som "diagnosbarn", för att du inte fattar varför det är ett otrevligt sätt att uttrycka sig samt för att du verkar sakna grundläggande förståelse om npf-diagnosern och varför en del barn går i resursskola.