• Anonym (Hmmm)

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Om det nu är sant det du skriver, så tänker jag direkt på det att mödrar med söner ofta har så svårt att acceptera sönernas partner. Ofta har mödrar ett kontrollbehov som blir väldigt tydligt när sonen ska bygga bo med en kvinna.

Antagligen var det inte första gången du tog initiativ som är av goda avsikter men som blir fel. Det behövs mer bara visa intresse för vem de är, vad de verkligen behöver och frågar om hjälp över. Att ta egna initiativ är superbra men inte på det här sättet. Inte genom att bestämma kosten och kräva betalt dessutom.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (japp) skrev 2024-11-27 18:55:48 följande:
    Du får tro vad du vill. Jag säger inte bestämt att TS är min svärmor, bara att jag har en likadan, och jag är också frustrerad och har väl någon rätt att uttrycka det, precis som TS.

shit vad jobbigt! Det är nog bland det värsta, en svärmor som motarbetar och har kontrollbehov. 

speciellt när en mor och farföräldrar är något som många gånger behövs i vardagspusslet. Istället ställer hon till med mera oro och stress. Hon kunde istället hört sig för om det var något hon kunde hjälpa er med. Då kanske ni tillsammans ätit pizzan ihop, även om svärmor åt en sallad istället, men haft en trevlig stund gett varandra energi att orka fixa vidare med flytten.

ta en lång paus från svärmor tills hon förstått vad hon pysslar med.

Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?