• Anonym (J)

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 18:29:12 följande:
    Ja, så kan man välja att se det. Om man vill vara negativ.

Man kan också vara lite positiv att folk vill hjälpa en. Tacka och ta emot, äta upp maten och sedan handla på nytt det man har tänkt.
    Nej tycker det var du som gjorde fel här. Tanken var god. Men om någon handlar för en hel vecka åt dig, med mat du kanske inte ens gillar , vill du verkligen betala för det då? 

Du kunde ha frågat om en handlarlista. DET hade varit snällt.
  • Anonym (J)

Om du vill reda upp detta så kan du väl betala det du har köpt.

• Anonym (J)

Men läs det jag skrev. Det hade varit bättre om du hade handlat åt dem, med deras handlarlista. Hur känner du kring det, när man säger så? 

Varför är detta så svårt att förstå? 

Du tvingar ju på dom en räkning för inget de ens bett om 

• Anonym (J)
    Poison82 skrev 2024-11-27 18:51:26 följande:
    Förlåt med detta tror jag inte på. Om du varit ts svärdotter så skulle du inte svara i denna tråd och spä på en argumentation som inte är sund för någon. Totalt onödigt 
    Hon drog ett exempel på samma situation. Att hon ställde frågan om det kan vara hon som är svärmor är ju en sak man säger när allt är så liknande
  • Anonym (J)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-11-28 16:58:28 följande:

Denna tråden visar tydligt på människans fulare sidor ? Flockbeteende. Drev. Mobbing. Visst, i sakfrågan har ju TS helt fel, men det är ändå som om att när den som läser de kritiska inläggen tvunget måste göra exakt samma sak som alla andra nämligen skriva ytterligare ett kritiskt inlägg om mot TS agerande eller TS svar. Vad, ärligt talat, tillför det 5011:e inlägg som säger samma sak?

Ni som är yrkesverksamma psykologer, beteendevetare och liknande måste ju se detta som ett övertydligt exempel på flockbeteende.

Jag vill också tillägga att det absolut inte är så att majoriteten automatiskt har rätt. Även om det är så i detta fallet.

Nej jag läste inte ens tråden. Och ju fler som svarar desto mer tydligt att det är knasigt. vad spelar det för roll.
Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?