Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-27 12:22:32 följande:

Men nu får ni ge er alltså.
    Jag ville bara hjälpa till med det praktiska, att handla. Har aldrig sagt att jag ska  _betala_ däremot. Ville ge dem en trevlig överraskning, men möts av elakhet och otacksamhet!

Men så jäkla trevlig överraskning är det väl inte att få en räkning på 1300 för mat de inte ens äter eller skulle ha köpt själva? 

Ja, att handla till en barnfamilj som är stressade och mitt i en flytt är en fin idé i teorin, men man måste ju utgå från vad mottagaren uppskattar, snarare från ens eget ego. Tror få skulle gilla att få en "present" som är att de måste betala för nåt de inte ens gillar. 

Hon hade ju helt rätt i att du borde ha kollat av vad de faktiskt ville ha och för hur mycket du kunde handla, just för att du handlade för deras pengar och inte dina egna. 
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-27 17:01:00 följande:
    Man överlever det EN gång.
    Är det det du ville uppnå med din "fina gest"? Att det skulle behöva tvinga i sig saker de inte ville ha för att de ändå "överlever" en gång? Oavsett hur stressad jag var i ett flyttkaos skulle jag hellre åka och handla själv än att behöva tvinga i mig grejer jag inte tyckte om för att sen låtsas vara tacksam. Speciellt om det ändå är jag som betalar för det.

Du måste ju inse själv att ingenting i utförandet av din present där var lyckat eller uppskattat? Du köpte sånt de inte ville ha eller äter, du ville ha betalt för det, utan att stämma av budget innan, du bryr dig inte ens om huruvida de gillade grejerna, för du tycker att de kan tvinga i sig det ändå för "man överlever".

Var i det här ska de ha blivit glad och tacksam för hur otroligt "hjälpsam" du var?
Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?