• Anonym (.)

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Köper man saker åt någon annan, utan att först fråga ifall de vill ha, så har man självklart ingen rätt att begära pengar för det.

• Anonym (.)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:07:28 följande:
    De har gått och väl råd. Problemet är bara att svärdottern planerar en meny och blir tydligen extremt fast vid den, det är stört omöjligt att avvika från den menyn hon har planerat för då blir hon sur.
    Och du blir sur för att du inte får bestämma vad hon ska äta...
  • Anonym (.)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:18:43 följande:
    Knappast.
    Jag blir sur och ledsen över att hon är så jävla otacksam. Vad hon äter skiter jag i, att jag uppmuntrar vissa saker är ju en annan sak. Men sen är det hennes val.

Jag ville hjälpa de lite nu när de precis har flyttat till sitt nya hus. Men det borde jag ju inte gjort då tydligen.
    Att de slänger maten, som du tvingat dem att betala, gör det inte bättre.

Om du vill hjälpa dem i fortsättningen så fråga dem vad de vill ha för hjälp. Förutsätt inte att du själv vet bäst. De är inte barn.
  • Anonym (.)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:23:31 följande:
    Ja? men hur man kan bli så insnöad på en planerad meny övergår mitt förstånd. Det är inte ett Giltigt skäl att bete sig illa anser jag.
    Hon har inte betett sig illa. Du har betett dig illa.
  • Anonym (.)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:29:43 följande:
    Köra över dem? En av två blev tacksam och glad. En blev grinig. Anser inte jag har kört över sonen. Möjligtvis henne, och det var dumt. Men anser fortfarande inte att hon behöver bete sig som en tjurig 5-åring för det.
    Du är inte så lite tjurig, du heller.
  • Anonym (.)
    Anonym (Möbler) skrev 2024-11-26 19:49:59 följande:
    TS, varför köper du inte också några möbler som du tycker de ska ha som de också kan betala för?
    Nu påminde du mig om en Anonym(mor) som härjade här på forumet för några år sedan. Hon var sur för att svärdottern inte tog emot en fin gåva i form av hennes gamla utrangerade sängbord. Men hon krävde åtminstone inte betalt. Skrattande
Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?