Inlägg från: Anonym (Kylskåpet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kylskåpet)

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Om du hade fått en matlista hade det varit en helt annan sak. Men nu ska de betala 1300 kr för mat som de inte hade bett om, och som du hade valt ut? Har jag förstått rätt? Om du hade betalat för maten hade det varit en fin gest, men hon ville kanske inte ens ha hälften, men måste ändå betala för det.

Så vem är det egentligen som har "kontrollbehov deluxe?" Svärmor! Det var du som bestämde vad som ska finnas i kyl och frys! 

• Anonym (Kylskåpet)

Jag säger detsamma, skicka tillbaka pengarna! 1300 kr gjorde förmodligen ett stort hål i matkassan, och dessutom för en massa mat som de inte ville ha.

Och kanske att hon läser ditt inlägg här på forumet? Det gör ju inte saken bättre. Vilken fantastisk svärmor!  Tyst

• Anonym (Kylskåpet)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 18:50:28 följande:
    Mjölk, smör, bröd och ost är några axplock av vad jag handlade. Men det var FEL mjölk, FEL bröd (jag köpte grovt bröd med frön i, svärdottern ville tydligen ha ljust bröd typ hönökaka). Jag köpte lite mer hälsosam mat helt enkelt, för jag bryr mig. Svärdottern köper mycket skräp i mina ögon och det kan vara nyttigt att testa annat än det hon är van vid.
    Tala om "kontrollbehov deluxe!"
  • Anonym (Kylskåpet)
    Dimisi skrev 2024-11-26 19:14:09 följande:
    Jag har också svårt att tro att detta är en seriös tråd.
    Det finns väl ingen som skriver detta då det finns en stor risk att svärdottern läser detta? Så jag börjar tvivla ....
  • Anonym (Kylskåpet)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:21:15 följande:
    Hon är inte inne på familjeliv-sajten. Men om hon nu skulle läsa så kanske hon tänker till.
    Hur vet du det? Detta kan inte vara sant, jag tror inte att någon existerar som tänker och beter sig så här. Då är man den allra värsta svärmor man kan tänka sig, en mardröm. Du hittar bara på. 
Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?