• Anonym (Ja)

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Hur kan man vara så sjukt gränslös att man kräver såna summor av folk när man på eget initiativ, utan att veta om det skulle vara välkommet, storhandlar åt andra? Svärdottern hade helt rätt här. Du borde inte tränga dig på på det där sättet, och sedan dessutom ha mage att kräva pengar för det! 1300 spänn! Sjukt.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 18:33:52 följande:
    Sonen var tacksam och tyckte inte summan var konstig. Ibland blir det inte som man tänkt sig, jag anser inte svärdottern har rätt att sura för det. Nu sparade de tid på att slippa handla och kan prova att äta saker de kanske inte är helt vana vid. De kan ju vara något de faktiskt tycker om sen. Aldrig fel att tänka nytt och prova nytt, om man inte är fyrkantigt lagd såklart.
    Jo hon har all rätt att sura. Det vore en sak om du hade köpt mat för ett par dagar, men inte såna summor! Nu blir det du som bestämmer vad de måste äta inom de närmaste dagarna, inte alls kul. Sedan var det dessutom många saker som de inte ens äter, de sakerna borde du ha behållit själv. Du behöver inte alls komma med pekpinnar om att de borde testa något nytt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 18:46:49 följande:
    Har handlat åt min dotter och svärsonen. Inga sura miner alls. Så jo, vissa uppskattar den hjälpen. Sedan har sonen sagt att han tycker de äter samma hela tiden. Då blev min matkasse lite inspiration till nya saker. Det är inte bara svärdottern som bestämmer, min son har lika mycket rätt att säg till om om vilken hjälp de vill ha.
    Fast han sa ju inte att de ville ha någon hjälp alls.... Det var ingen som bad dig. Och ändå tycker du att du ska kräva pengar för något de aldrig bett om. Skicka tillbaka pengarna om du är seriös med att vilja hjälpa dem!
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-27 16:38:43 följande:

Jag skrev att OM hon nu läser här så möjligtvis att hon tänker om. 

Vadå den enda i världen som har rätt? Jag gjorde en sak i välmening och bemöts med elak och oförskämdheter.

Du har fortfarande inte fattat att din välmening inte alls togs emot väl pga dina egna krav. Det är oförskämt att bete sig som du gjorde, dvs kräva en stor summa pengar för något man inte ens bett om.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-27 16:36:19 följande:
    Nej. Jag förstår faktiskt inte problemet att exempelvis dricka lättmjölk istället för standardmjölk tills den tar slut.
    Lättmjölk smakar nästan som vatten i jämförelse. Inte alls kul att behöva tvinga i sig, särskilt som man tvingas betala för det också.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-27 17:01:00 följande:
    Man överlever det EN gång.
    Varför skulle man...? Drick det själv om du tycker om det.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Alexandra) skrev 2024-11-27 17:51:00 följande:
    Är det det du ville uppnå med din "fina gest"? Att det skulle behöva tvinga i sig saker de inte ville ha för att de ändå "överlever" en gång? Oavsett hur stressad jag var i ett flyttkaos skulle jag hellre åka och handla själv än att behöva tvinga i mig grejer jag inte tyckte om för att sen låtsas vara tacksam. Speciellt om det ändå är jag som betalar för det.

Du måste ju inse själv att ingenting i utförandet av din present där var lyckat eller uppskattat? Du köpte sånt de inte ville ha eller äter, du ville ha betalt för det, utan att stämma av budget innan, du bryr dig inte ens om huruvida de gillade grejerna, för du tycker att de kan tvinga i sig det ändå för "man överlever".

Var i det här ska de ha blivit glad och tacksam för hur otroligt "hjälpsam" du var?
    Och hela detta tjafs när man står mitt i en flytt, helt j*vla slut, med en kränkt svärmor på halsen. Stackars svärdotter....
  • Anonym (Ja)
    Anonym (japp) skrev 2024-11-27 18:46:19 följande:

Är det min svårmor somstartat tråden?

Mitt i en flytt, jag, sambo, tre barn. Hon dök upp oombedd med matkassar för ca 1300 kr.

Hennes son var dock inte glad, utan bara höll god min för att vi var totalt slutkörda och hade i alla fall 3 timmars med jobb fraför oss. Vi är lite motsatser där, när han är slut biter han ihop tills han får kollapsa, jag blir istället mer lättretlig och biter ifrån.

Min svärmor är dock dum på riktigt. Hon har, under hela mitt förhållande till hennes son varit vad jag ser som typiskt 80-90-tals bantare, som dessutom inte tror på alleriger och matsvårigheter. Absolut ingenting får innehålla fett, det ska vara lättmjölk och lättmargarin och 10%-ig ost och lightphiladelphia, och varken avokado eller lax eller kycklinglår är ok. Fett som både jag och två av barnen behöver då vi är pinnsmala, jag och ena barnet lider av undervikt som vi har svårt att få bukt med. Sedan respekterar hon som sagt inte alls alleriger, som vi har några stycken, utan det ska smygas in ingredienser för att testa oss, eller som nu, bara rakt upp och ned köpa massor av sådant, och klappa sig på axeln för att hon "köper mat som vi inte köper själva, variation är bra". Så, om denna TS verkligen är min svårmor, så undviker hon alltså att tala om att det vi är "otacksamma" om är mat som vi inte KAN äta. Inte inte VILL äta, inte KAN äta. Detta inkluderar sådant som förvisso är nyttigt för gemene man, så som baljväxter, vissa rotfrukter och stenfrukter. 

Välkommen till tråden! Du bekräftar det vi andra har misstänkt hela tiden, om det är du, för det verkar ju som ett konstigt sammanträffande annars.

Hoppas att ni inte betalade en krona!!
Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?