• Anonym (Mannen)

Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?

Din partner måste ju välja dig före sitt ex. Det är någon grundförutsättning för att en relation ska fungera. 

Konstigt att hans ex inte vill bjuda in dig. Hon bör förstå att han träffat en ny och exkludera ens nya partner på julafton är inte okej.

Antingen är han där en stund och kommer sen. Det finns dock en risk att detta drar ut på tiden och det kan isf kännas dåligt. Bestäm en tid isf.

Eller så följer du med.

Eller så åker han inte dit alls utan firar jul med dig.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (...) skrev 2024-12-17 22:54:12 följande:
    Jo! Men barnen kommer före nya partnern
    Anonym (?) skrev 2024-12-17 22:56:33 följande:

Barn går före allt.

Fast man gör barnen en björntjänst genom att fortsätta upprätthålla någon familjekonstellation som inte längre existerar. En känd barnpsykolog sa att det är inte en förälders uppgift att göra barnen glada utan att lära dem hantera sina känslor i olika typer av obehagliga situationer.

Man behöver prioritera sin partner före sitt ex. Oavsett vad barnen tycker.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (?) skrev 2024-12-17 22:56:33 följande:

Barn går före allt.

Med den inställningen gör man ofta barnen en björntjänst. Barn som är med om lagom obehag under sin uppväxt klarar sig bättre i skolan och som vuxna 
Svar på tråden Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?