• Tecum

Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?

Visa honom inläggen i tråden, om inte det blir en tankeställare är han en total nolla.

• Tecum
    Hermis123 skrev 2024-11-26 23:09:06 följande:
    Jag anser att barnen är hans primära familj sen han fick dom och dom är inte mindre familj bara för att deras pappa har ny flickvän.
    För barnen är både mamma och pappa familj  även om mamma och pappa inte längre är familj med varandra längre.
    Nu har pappan gett ett löfte till barnen och det är inte deras fel. Han har lovat dom att han ska fira jul tsm med dom och att även deras mamma kommer vara med. 
    Det är han som har lovat det och det är inte konstigt att dom förvänta sig det.
    Sen att mamman vägrar låta hans nya flickvän följa med är inte barnens problem och dom ska  inte straffas.
    Nästa år kan dom kanske dela på dagen att barnen firar halva dagen hos mamma och halva dagen hos pappa men i år kanske flickvännen och pappan fira dagen efter eller på kvällen.
    Och ja jag anser att ens barn ska vara nummer 1, våra barn är dom vi har störst skyldighet gentemot och är alltid kärnfamiljen, det spelar ingen roll om du får ny partner och även barn med den nya partner så kommer dina barn från både tidigare relationer och nya vara din absoluta kärnfamilj.
    Nej, har man en gång valt att splittra kärnfamiljen kan man inte låtsas att den finns kvar, oavsett om det finns barn med i bilden eller ej! Nu är det nya konstellationer som gäller, så är det för många och det är inga problem att få till ett firande som tar hänsyn till barnen om man bara vill. Om nu exet inte tål den nya är det bästa om mannen är med exet och barnen på dagen och sedan åker hem till TS framåt kvällen.

Hur kan du påstå att de inte är "mindre familj" trots att de separerat? Det är liksom resultatet av att skilja sig, man är inte längre en familj. Du kan inte både äta kakan och ha den kvar...
  • Tecum
    Anonym (...) skrev 2024-11-27 18:45:30 följande:
    Fast hur kan du mena att hans barn blir mindre familj med honom bara för att han skaffar ny flickvän? HUR?  För biologin går aldrig att ändra på!
    Men förstår du inte att de är två familjer nu? Mannen och barnen en familj, exet och barnen en familj. De är inte mindre familj, men inte samma. Man kan inte skiljas och tro att allt ska vara som innan.
Svar på tråden Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?