Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?
Ens nya kärl ska vara nr 1 .Allt annat är svammel.
Ens nya kärl ska vara nr 1 .Allt annat är svammel.
Utgår du från att den ursprungliga familjen, innan separationen, som var för många år sedan, har företräde?
Som något barnen anser vara jul. Men med pappans partner sen flera år, skulle barnens jul bli typ förstörd?
Hade absolut varit en möjlighet om separationen och det nya förhållandet var nytt. Men nu har till o med exet satt andra regler när hon från början hade ny partner och sen nya regler när det förhållandet tog slut.
Barn vill ha harmoniska människor omkring sig på julen. Det räcker och är huvudsaken. Inte kärnfamilj på lek.
Fast han säger tydligt att han gör detta för sina barn och för att han tycker att det är viktigt för hans barn. Förmodligen är det viktigt för honom också.
Jag förstår inte hur alla andra drar slutsatsen om att han gör det för sitt ex när han tydligt säger att det handlar om hans barn.
Han gör sina prioriteringar och det är hans val, visst du kan som någon sa visa honom tråden om att ingen håller med honom, men varför ska han bry sig? Varför tror du att han kommer bry sig om vad okända människor skriver på familjeliv om hans liv och prioriteringar?
Som kvinna själv tror jag att vi går in i en roll där vi tror att en man ska ändra sig för oss bara om vi tjatar om det tillräckligt, men så blir det sällan, han kommer prioritera om när han känner för det.
Jag kan ibland inte ens förstå hur kvinnor ibland tror att dagen jag skaffar barn med honom kommer han att ändra sig för då kommer jag ställa krav (eller använda barnet som tryck medel för att förändra honom).
Han verkar vara nöjd med att just nu bara ha en flickvän han kanske inte ens är redo för att bilda en ny familj med dig utan kanske bara vill vara pojkvän och flickvän ett tag till?
Vaddå gör det för sina barn? om barn alltid fick bestämma skulle föräldrar att göra slut.
han kanske skulle bli ihop med henne om dom alltid ska behaga barnen med?
dom får väl fira som andra par gör, antingen varannan jul eller dela upp julafton. Så gjorde vi alltid när jag var liten och mina skildes när jag var 4.
på dig låter det som att flickvännen inte har nån viktig roll i det alls, och att det är helt normalt! Jag tror snarare att du bara ser det ur din synvinkel som mamma. Jag är också mamma men skulle aldrig drömma om att kräva att mitt eventuella ex skulle fira med mig som dessutom skulle ha lämnat honom för en annan tidigare.
då har jag och min man vart ihop i 26 år nu och visst känns ett liv otänkbart utan honom, men man äger ingen för det.