Inlägg från: Anonym (Berätta hur du känner.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Berätta hur du känner.)

Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?

Vad tråkigt att det blivit så här. 
    En självisk exfru som använder barnen som ursäkt för att frysa ut dig tycker jag att det låter som. 
    Jag tror inte att det är så enkelt för din sambo faktiskt.....
    Det jag tycker är intressant är att under de fyra år som hon hade partner så firade dem inte tillsammans. Okej första året och andra året kanske är jobbigt. Men de andra två åren, firade dom inte heller jul ihop för barnens skull. Så fort hon blev singel då ska ni fira ihop för barnens skull eller?.....men du som ny partner får inte vara med. Hur skulle de kunna vara negativt för barnen att du är med? Det är väl för att hon inte gillar dig. Och då är inte kul för dig heller o fira med henne o hennes familj det förstår jag.
    Många barn firar ju julen var annat år... vissa firar två olika dagar, julafton och juldagen till exempel, på vardera ställe. 
    Kan ni göra så att ni firar jul, din sambo o hans barn och du någon dag i mellandagarna....kan ju bli hur mysigt som helst. 
    Sen tänker jag att ni behöver prata igenom saken. Att du säger att inte vill att dom firar ihop eftersom du får sitta hemma själv. Att hans ex blir glad över den saken eller åtminstone att ni inte firar ihop gissar jag eftersom hon verkar inte va så trevlig. Att han behöver respektera dig också. 
    Jag tvivlar starkt på att exet skulle låta pappan fira med henne o barnen om hon hade träffat en ny....
    Så varför förvänta sig de omvända. 
    Nu är väl barnen så små och blir väl påverkade av mamman så är väl bäst att han är där på julafton om han lovat det. 
    Jag tror att din sambo kan ha dåligt samvete över skilsmässan och det som gör att han har svårt att säga nej.....
    Du får fundera på var dina gränser går och förklara att det är viktigt för att erat förhållande ska fungera och hålla i längden att han tar hänsyn till dig och inte bara till sina barn och till exfrun. 
    Lycka till!!

Svar på tråden Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?