• Mrs Moneybags

Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?

Anonym (.) skrev 2024-11-26 13:58:37 följande:

Det låter rimligt. Det är en sak du får förstå, när du träffade honom han hade redan barn det vill säga att deras mamma så länge hon lever även om barn är vuxna kommer att vara i närheten. 
    Och det gäller inte bara jul och nytt år det gäller massa andra saker. Hon kommer t.ex vägra att du köper några kläder till barnen eller inblanda dig i deras skola etc...
    Och det kan låta rimligt och normalt för hon är deras mamma i evighet. Det är nackdelen att ta sig i en familj. 
    Du kan lämna honom och träffa en som inte har barn det blir bra kanske. 

Exfrun hade inga problem att gå vidare och börja fira jul med en ny man. Det är bara TS kille som ska anpassa sig för "barnens skull".

Nej, jag skulle absolut säga att OK, du kan åka till henne och äta julfrukost eller jullunch, men du och jag firar julafton ihop om du vill att vi ska vara ett par. 

Sedan får de komma överens om var barnen ska vara, om de ska fira varannat år eller hur de nu vill göra. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (.) skrev 2024-11-26 16:33:34 följande:
    Han ska prioritera dig ibland men inte hela tiden. Du kanske glömmer att barn finns i mellan och att deras föräldrar kommer att vara inblandade när de vill och du kan inte göra något emot det än att lämna. Det är synd men det är så. Du kommer alltid att vara andra/tredje val. 
    Barnen ska självklart prioriteras, men exfrun behöver inte prioriteras bara för att hon för tillfället är singel. 
Svar på tråden Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?