• Anonym (S)

Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?

Han kan fira några timmar med sina barn, men sedan eftermiddag/kväll med dig.

Har man skilt sig så får man förstå att man inte kan leka familj när man skaffat ett nytt förhållande. Eller kan och kan, men då får man också ta konsekvensen.

Och att han inte vågar säga ifrån till sitt ex är också en röd flagg. 

• Anonym (S)
    Anonym (.) skrev 2024-11-26 13:58:37 följande:

Det låter rimligt. Det är en sak du får förstå, när du träffade honom han hade redan barn det vill säga att deras mamma så länge hon lever även om barn är vuxna kommer att vara i närheten. 
    Och det gäller inte bara jul och nytt år det gäller massa andra saker. Hon kommer t.ex vägra att du köper några kläder till barnen eller inblanda dig i deras skola etc...
    Och det kan låta rimligt och normalt för hon är deras mamma i evighet. Det är nackdelen att ta sig i en familj. 
    Du kan lämna honom och träffa en som inte har barn det blir bra kanske. 

Skitsnack. Mamman har inte mer rätt till barnen än pappan. Att fortsätta klamra sig fast med sina barn och deras pappa efter skilsmässan är ju bara tragiskt. 
Svar på tråden Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?