Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?
Om de brukar få fina julfiranden tillsammans så har jag förståelse för att det känns jobbigt att avsluta det för att han ska sitta med dig när han skulle kunna få en jul med sina barn. Men givetvis borde du vara medbjuden och accepterad nu när ni är ett så etablerat par. Är en lösning att han kan vara med dem där tills nån viss tid och sen åka hem till dig?
Han vill inte svika sina barn nu när han lovat, exet borde fatta att hon inte kan hålla på såhär. Om hon är mån om att de ska fortsätta fira tillsammans bör hon även hänga med i förändringar som nya partners innebär.
Hade jag varit du hade jag efter dessa diskussioner ni haft accepterat läget men ifrågasatt hur han vill göra nästa år. Tänker han att de alltid ska hålla på såhär? Ett par år till? Kan du tänka dig att ni firar tillsammans eller vill du då hellre att ni är med din syster? De firade inte tillsammans när hon hade en partner, det borde han ta i beaktning.
Jag hade bokat med mig några dagar på syrrans resa.