Socanmäld pga frukost
Hon har inga ätstörningar och äter bra mat resten av dagen.
Hon har inga ätstörningar och äter bra mat resten av dagen.
Låter mer som att du förnekar att hon har problem.
Snacka om att försöka låta lite bättre än andra. Du vet väl inte vad alla är för folk bakom skärmarna. Vad de har för erfarenheter? Vissa har kanske npf själva och då borde väl de ha ännu mer kunskap än föräldrarna (?). Andra kanske också har barn med npf.
Andra kanske har utbildning. osv. Inget du kan uttala dig om.
Ärligt talat så lyssnar jag mer på dietisten som hon gått hos sen tvåårsåldern än massa okunniga tyckare på fl. Tråden handlade om vad jag kan vänta mig iom anmälan, inte vad ni tycker om hennes kost.
Som svar på din fråga. Har du inget att dölja så behöver du väl inte oroa dig. Soc är till för att hjälpa. De agerar för någon är orolig för barnet.
Vilket ts var emot, tex ge frukost på sängen. För att se Om fralla funkar då.
Så det handlar ju inte (iallafall i mitt fall) om att klanka ner men jag tycker det är väldigt konstigt att inte ens vilja prova ge frukost med fralla i sängen För o se om det är orken det handlar om eller vad det är.
Sen kan jag tycka att om man är SÅ trött så man inte ens orkar gå ur sängen, ska man verkligen till skolan då? Om barnet väger så lite så kanske det drar ner orken?
Det är ju bara ren oro här. Inget kritiserande
Mm men man kanske behöver få upp blodsockret för att orka gå upp.
Om man har så låg motivation så man kräver en kanelbulle för o gå upp så måste det ju bero på nåt.
Skolan? ja okej . Varför är skolan jobbig, är hon mobbad, svårt att koncentrera sig, trött i huvudet? Hitta grundproblemet
men jag antar att ts har kontakt med skolans kurator osv
Ja, självklart reagerar man på att någon ger sitt barn godis till frukost.
Hur soc kommer att reagera på det om du berättar din syn på saken är dock en annan sak.
Men det är många barn som inte gillar att gå upp på morgonen men de flesta föräldrar löser det ändå utan att muta dem dem socker.
Jag blev daltad med och det har bara gjort så jag fick en chock när jag väl blev vuxen och var inte förberedd överhuvudtaget