Inlägg från: Anonym (Tara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tara)

Socanmäld pga frukost

För 20 år sedan hörde man aldrig talas om barn som fick bestämma att de skulle ha kakor till frukost för att gå med på att gå upp ur sängen och till skolan. Man gjorde bara som föräldrarna sa.
    Kontrollera dina barn, eller så kontrollerar de dig. Urgammal sanning.
    Jag vet inte vad som har hänt med den här helt förtappade generationen föräldrar.

• Anonym (Tara)
    Anonym (123) skrev 2024-11-26 16:36:57 följande:
    För 40 år sedan fick jag oboy och sockrade flingor eller sirapslimpa till frukost varje dag. Mamma försökte ge mig nyttigare saker men det resulterade bara i att jag inte åt någonting. Aldrig haft en storlek större än S på kläder.
    Men krävde du att få en viss mat till frukost, annars vägrade du komma upp ur sängen?

Det är ju det det handlar om. Att barn tillåts bli familjens överhuvud.
  • Anonym (Tara)
    Anonym (XX&) skrev 2024-11-26 16:33:20 följande:
    För 20 år sedan? Tror du inte att Ts är äldre än 20 år för det första.

För det andra har dagens unga människor uppfostrats av dagens äldre människor, så det borde vara där roten till det onda ligger om det finns något problem. 
    Haha, SJÄLVKLART tror jag att TS är äldre än 20 år. Det är ju inte hennes ålder som åsyftas, utan synen på föräldraskap och barnuppfostran för 20 år sedan jämfört med idag. Herregud.
  • Anonym (Tara)
    AndreaBD skrev 2024-11-26 16:53:00 följande:
    Sorry, men du vet inte vad du pratar om. Jag skulle vilja se dig kontrollera ett barn med NPF. Du skulle nog bli väldigt överraskad. TRE barn med NPF - då är hon duktig om det funkar någorlunda. 
    Det har alltid funnits människor på NPF-spektrat. Har de blivit hjälpta, nu som förr, till att bli välfungerande människor i samhället genom att ta bort regler, vägledning och vuxenansvar?
  • Anonym (Tara)
    Anonym (Janie) skrev 2024-11-26 16:50:48 följande:
    Hon kräver det inte, det är något vi kommit överens om tillsammans. Hon vet att det inte är hon som bestämmer och att hon ska leva upp till sin del av dealen.
    Du förstår verkligen inte själv att det har blivit ett krav? Hennes sätt att "leva upp" till dealen är ju något så grundläggande som att kliva upp. Det gör hon så länge hon får kladdkaka till frukost. Kommer du med smörgås en dag så ligger hon kvar, och då kan du inte säga annat om det än att hon håller sin del av dealen eftersom det ni är överens om är att hon bara går upp om hon får äta vad hon vill.
Svar på tråden Socanmäld pga frukost