Inlägg från: Anonym (Sorgsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorgsen)

Sorgsen

Låg och pratade igår kväll jag och mannen.  Kommer in på hans första kärlek som han inte kan släppa.  
    Iallafall så säger han att, du vet ju att jag aldrig har varit stormförälskad i dig, jag älskar dig men..det är henne han var upp över öronen förälskad i. Han vill inte släppa taget om henne utan ha henne i sitt liv. Hon  har liksom plats 1 fast det är jag som är ihop med honom.

Han kommer dessutom aldrig få henne då hon inte är intresserad av honom annat än som vän. Å jag är så sjukt ledsen, arg, besviken. Vill bara flytta men samtidigt vet jag inte om jag skulle orka det.

• Svar på tråden Sorgsen
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Mona) skrev 2024-11-26 06:55:44 följande:

Så respektlöst av honom att säga så. 

Är detta första gången, eller har du vetat om det från början? 

Att han inte varit stormförälskad, kan jag inte svara på. Vi hade ett av o på förhållande länge som unga, fick barn relativt tidigt o han tyckte att hans ungdom försvann då. Kanske vi blev ihop pga barnet.
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (G) skrev 2024-11-26 07:00:17 följande:

Min spontana reaktion på det skulle nog vara att jag hade velat att han klipper all kontakt med henne. Å andra sidan går det inte att styra andras känslor. Han var öppen med detta, tror tyvärr många känner såhär när de är vän med sitt ex. 

Hon är inget ex, de har alltid bara varit vänner. Han kär men inte hon. Han säger att han försöker att inte tänka på henne men hon dyker upp i huvudet  hela tiden..
    Skulle de klippa kontakten kommer hon ändå finnas i tankarna. 
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Syster) skrev 2024-11-26 07:11:28 följande:

Det hjälper inte om han klipper kontakten med henne, han kommer fortfarande vara kär i henne.

Ingen vill känna sig som andrahandsvalet. Du förtjänar någon som älskar dig, för det tror jag inte att han gör. Han har aldrig varit kär, det där är inte kärlek, det är bekvämlighet.

Det jag menar också, hon kommer ändå finnas i tanken o det sårar. Han säger att jag är vacker, den han vill vara med, att hon är en dröm typ..
    Känns som han står o trampar i lera o inte kommer nånvart o att jag måste våga ta klivet framåt o bort. 
  • Anonym (Sorgsen)
    Lynx123 skrev 2024-11-26 07:12:34 följande:

Lämna. Det här kommer bara plåga dig.

Det plågar, ja.
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (G) skrev 2024-11-26 08:06:31 följande:

Ibland kan hämnden vara ljuv. Jag hade nog sagt såhär: "Jag har tänkt på det du sa och jag är också kär i en annan...... Det är bäst att vi går skilda vägar" Han kan känna pp sin egen medicin 

Han säger att det är ok om jag vill dejta..
  • Anonym (Sorgsen)
    Dexter dot com skrev 2024-11-26 08:27:10 följande:

Har han varit öppen med sin kärlek till henne från början ?

I 1 år
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-26 15:20:36 följande:

Enligt mig är det inte konstigt stt välja något stabilare och tryggare än den stormigaste förälskelsen jag haft. Men att säga det till sin partner? Näää

Det är så onödigt, det är ju inget man behöver höra..
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Nope!) skrev 2024-11-26 16:28:45 följande:
    Men att samtidigt säga att det är okej om hon vill börja dejta?? Det är ju bara hans sätt att göra slut utan att behöva ta tag i det. Han lämnar över bollen till henne. Så fegt och ryggradslöst. 
    Inte alls polyamorös, men mer för att ge honom en näsbränna typ..han fattar ju att han agerar fel o vill väl sona eller nåt med att jag får dejta nån annan om jag vill.
  • Anonym (Sorgsen)
    NinniQX skrev 2024-11-27 01:27:11 följande:

Varför är du ens tillsammans med honom som öppet säger att han är kär i någon annan OCH att du får dejta andra? Jag hade lämnat direkt. Han tänker på henne hela tiden. Herregud. Dumpa idioten.

Han säger att det är en förälskelse som inte går över, den har varat i många år. Samtidigt säger han att mig älskar han och skulle inte välja henne om han skulle få chansen. ..
Svar på tråden Sorgsen