• Anonym (Bbbb)

Första "bråket"

Jag och min pojkvän jag varit ihop med i 1,5 månad har haft vårt första bråk eller jag frågade bara några saker och det eskalerade från hans sida. Han tog det som att jag inte litar på honom bara för jag frågade osv och att jag typ sårar hans känslor. Han säger hur han får kyssa mig, röra mig osv men hur jag inte litar på honom.
    Han betedde sig även konstigt idag och jag frågade varför han är elak, då säger han att han beteer sig så som mina tankar om honom, att jag inte förtjänar bra beteende om jag inte litar på honom. Allt detta för jag ställde några frågor och att hans handlingar med tiden kommer visa om jag kan lita på honom.
    Manipulerar han eller vad är det frågan om? För jag tycker allt detta känns konstigt. Att "straffa" mig på det sättet.

• Svar på tråden Första "bråket"
  • Anonym (Varningsklocka)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:47:58 följande:
    Tycker det redan finns en hel skock av er som inte vill se något annat perspektiv så det behover jag inte ta upp.
    Nä det vore väl jättesynd om du kunde vara nyanserad i dina svar....
  • molly50
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-25 22:44:17 följande:

Jag har alltid haft avslaget "senast aktiv" på allt. Varför han tar upp just idag, känns som ren provokation och han nämnde något i still med att han gillar att följa mig.

Ni har bara varit tillsammans i 1,5 månad och har redan sådana problem.
    Ni är kanske inte kompatibla?
    Jag tycker ärlig talat att ni borde gå skilda vägar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-25 22:52:32 följande:
    Nä det vore väl jättesynd om du kunde vara nyanserad i dina svar....
    Jag skulle kunna göra som du och resten av skocken dubbelanonyma och skriva ena dagen under 'usch", andra dagen under 'hmm' och tredje dagen under "pss". Skulle det få dig att må bättre? Ni kan ju försöka skriva lite mer nyansearat själva, huh?

TS, varfor har du avslaget "senast aktiv" på insta? Det låter ju konstigt, så inte konstigt han undrar.
  • Anonym (Bbbb)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 23:26:55 följande:
    Jag skulle kunna göra som du och resten av skocken dubbelanonyma och skriva ena dagen under 'usch", andra dagen under 'hmm' och tredje dagen under "pss". Skulle det få dig att må bättre? Ni kan ju försöka skriva lite mer nyansearat själva, huh?

TS, varfor har du avslaget "senast aktiv" på insta? Det låter ju konstigt, så inte konstigt han undrar.
    Vad då konstigt? Inget konstigt med det, alla människor är olika. Men att han vill kolla varje minut när jag rör min mobil är inte konstigt. Han nämnde bokstavligt talat att han vill följa mig.
    Du är konstig som inte ser problemet i hans beteende. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-25 23:32:19 följande:
    Vad då konstigt? Inget konstigt med det, alla människor är olika. Men att han vill kolla varje minut när jag rör min mobil är inte konstigt. Han nämnde bokstavligt talat att han vill följa mig.
    Du är konstig som inte ser problemet i hans beteende. 
    Så du tolkar 'att han gillar att följa dig' som att han vill se var du är varje minut? Det kan inte tolkas som att han vill se om du varit aktiv typ en specifik dag? Ja jag tycker det är konstigt att man inte visar om man varit aktiv, varför skulle man dölja det?
  • Anonym (Bbbb)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 23:38:44 följande:
    Så du tolkar 'att han gillar att följa dig' som att han vill se var du är varje minut? Det kan inte tolkas som att han vill se om du varit aktiv typ en specifik dag? Ja jag tycker det är konstigt att man inte visar om man varit aktiv, varför skulle man dölja det?
    Du ser inte kontrollbehovet han har.
    Tyck du det är konstigt. Man måste inte visa sånt på sina sociala medier. Jag har daglig kontakt med honom och det bör räcka än att han ska stalka mig när jag är online. För han har bokstavligt talat sagt att han vill följa när jag är online.
  • Räkan77
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-25 22:44:17 följande:

Jag har alltid haft avslaget "senast aktiv" på allt. Varför han tar upp just idag, känns som ren provokation och han nämnde något i still med att han gillar att följa mig.

Så ni har fortsatt att tjafsa? Har någon av er tagit initiativ till att prata telefon eller träffas för att se om ni kan reda ut detta?

Om ni inte kan prata med varandra om vad som hänt och försöka förstå varandra så är det lika bra att göra slut.
  • Anonym (Bbbb)
    Räkan77 skrev 2024-11-25 23:48:17 följande:
    Så ni har fortsatt att tjafsa? Har någon av er tagit initiativ till att prata telefon eller träffas för att se om ni kan reda ut detta?

Om ni inte kan prata med varandra om vad som hänt och försöka förstå varandra så är det lika bra att göra slut.
    Fortsatt tjaffsa? Jag gjorde inget idag. Han startade diskussionen bara så. Hade sagt god morgon och allt som vanligt så fortsatte han.
  • Räkan77
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-25 23:58:07 följande:
    Fortsatt tjaffsa? Jag gjorde inget idag. Han startade diskussionen bara så. Hade sagt god morgon och allt som vanligt så fortsatte han.
    Ok, han fortsatte att tjafsa. Men jag vidhåller fortfarande vi det jag skrev att ni borde kunna och vilja prata om det som har hänt om ni vill ha en fungerande relation.

Ts, självklart inget fel med att dölja sin aktivitet. Det har jag på ALLA sociala medier och appar. Lite privatliv vill man ha, och alla har sin orsak. Men den här killen verkar inte frisk och du gör bäst i att lämna honom. Det finns bättre där ute.

• Anonym (Bbbb)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-26 07:09:38 följande:

Ts, självklart inget fel med att dölja sin aktivitet. Det har jag på ALLA sociala medier och appar. Lite privatliv vill man ha, och alla har sin orsak. Men den här killen verkar inte frisk och du gör bäst i att lämna honom. Det finns bättre där ute.

Jag har också det på alla appar och sociala medier och alltid haft
  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-26 08:16:54 följande:
    Jag har också det på alla appar och sociala medier och alltid haft
    Varför blockar du inte honom?

Du tycker han är kontrollerande men fortsätter ändå ha kontakt. Märkligt. 
    Anonym (Bibbi) skrev 2024-11-26 08:59:19 följande:
    Varför blockar du inte honom?

Du tycker han är kontrollerande men fortsätter ändå ha kontakt. Märkligt. 
    Ts kanske borde börja med att göra slut åtminstone..? Men självklart blocka också.
  • Anonym (Bbbb)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-26 09:12:13 följande:
    Ts kanske borde börja med att göra slut åtminstone..? Men självklart blocka också.
    Försökt prata med honom. Idag blev han arg för jag inte skickade selfie.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-26 17:15:06 följande:
    Fast nu börjar jag bara bli förbannad på ditt beteende. Killen visar med all tydlighet vem han är och hur ett framtida liv kommer bli med honom och du väljer att stanna kvar? Du väljer att fortsätta hålla kontakt med honom- för att du tänker att du kan förändra honom? Din kärlek kan få honom att bli snäll?

Alla här har skrivit att du ska lämna honom, han kommer inte att ändras. Om du väljer att fortsätta ha kontakt med honom så väljer du också att bli illa behandlad!
    När ska du göra slut? Exakt just nu är en utmärkt tidpunkt.
  • Anonym (Jo tjena!)
    Tow2Mater skrev 2024-11-25 22:47:58 följande:
    Tycker det redan finns en hel skock av er som inte vill se något annat perspektiv så det behover jag inte ta upp.

Ja, varför försvarar du killen??????

Här på Familjeliv går ALLT ut på att skylla på killar, skuldbelägga dom anklaga dom, förakta dom. Du får Absolut inte försvara killen, eller se mer än ett perspektiv (tjejens såklart). Om vi inte vet skall vi alltid anta att killen är ett svin.

Killar skall alltid dumpas!!! Tjejen förtjänar något bättre!!

Red flag!!!! Varningsklocka!!!! Alla kvinnliga singlar är SÅ mycket lyckligare!!!!

Men jag är inte bitter alls, jag är bara en vettig och nyanserad kvinna!!

• Tow2Mater
    Anonym (Jo tjena!) skrev 2024-11-26 17:57:53 följande:

Ja, varför försvarar du killen??????

Här på Familjeliv går ALLT ut på att skylla på killar, skuldbelägga dom anklaga dom, förakta dom. Du får Absolut inte försvara killen, eller se mer än ett perspektiv (tjejens såklart). Om vi inte vet skall vi alltid anta att killen är ett svin.

Killar skall alltid dumpas!!! Tjejen förtjänar något bättre!!

Red flag!!!! Varningsklocka!!!! Alla kvinnliga singlar är SÅ mycket lyckligare!!!!

Men jag är inte bitter alls, jag är bara en vettig och nyanserad kvinna!!

Ha ha :) mitt i prick....
  • molly50
    Och du stannar kvar med honom för att...?
Svar på tråden Första "bråket"